English

جمکران بزرگ‌ترین موکب اربعین در ایران می‌شود

جانشین ستاد اربعین استان قم گفت: جمکران بزرگ‌ترین موکب اربعین در ایران می‌شود.

جمکران بزرگ‌ترین موکب اربعین در ایران می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، ابوالقاسم مقیمی در جلسه هماهنگی ستاد مردمی اربعین، با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات پیرامون نحوه میزبانی اربعین گفت: تمامی دستگاه‌ها باید به کمک ستاد مردمی اربعین در مسجد جمکران بیایند و در همین راستا ستادهای بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها نیز فعال شوند.

معاون هماهنگی امور زایرین استانداری قم با اشاره به نقش محوری مسجد جمکران در اربعین سال جاری افزود: با توجه به گرمای ویژه امسال، تمرکز خدمات در مسجد مقدس جمکران به ‌عنوان یک تصمیم بسیار مناسب در سطح استان است.

وی با تاکید بر آمار حضور زایران از نیمه شعبان سال گذشته و افزایش قابل ‌توجه نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا افزود: در آخرین سال برگزاری مراسم اربعین در قم، آمار پذیرایی ۲۵۰ هزار نفر زایر بود که با تخمین‌های امسال باید ۳۰ درصد افزایش در اربعین پیش رو در نظر گرفت.

وی اسکان زوار ۱۷ کشور به ‌ویژه زایران کشورهای افغانستان و پاکستان در قم را یک رویداد ویژه عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، لازم است؛ تمهیدات مناسبی برای این موضوع اندیشیده شود.

مقیمی از برنامه‌ریزی لازم برای حضور قمی‌ها در مسجد مقدس جمکران و برپایی غرفه‌های خدمات فرهنگی در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) خبر داد و گفت: این ۵۰ روز خدمات بی‌سابقه در مسجد مقدس جمکران، فرصت مناسبی برای مواجهه فرهنگی با جریانات انحرافی بوده و لازمه آن فضاسازی مناسب رسانه‌ای است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه