English

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

توزیع برنج‌ خارجی از زمان آغاز برداشت شلتوک ممنوع است

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر تداوم سیاست حمایت از تولید برنج داخلی، گفت: توزیع برنج‌های خارجی امسال از زمان آغاز برداشت شلتوک از شالیزارهای کشور ممنوع است.

توزیع برنج‌ خارجی از زمان آغاز برداشت شلتوک ممنوع است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علیرضا مهاجر اظهار داشت: موضوع واردات و تأمین برنج مورد نیاز کشور در حال انجام است، اما در حمایت از شالیکاران شمال و بر اساس هماهنگی های صورت گرفته در دولت، توزیع برنج خارجی در زمان برداشت شلتوک داخلی ممنوع است.

وی ادامه داد: طبق برنامه با توجه به وضعیت بین المللی امنیت غذایی، دولت همه تدابیر لازم را برای واردات برنج مورد نیاز کشور انجام داده است و نگرانی در این بخش وجود ندارد ولی برای حمایت از تولید داخلی هم برنامه دولت اعمال ممنوعیت توزیع است که مصوب شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی وضعیت تولید برنج در استان های شمالی به ویژه مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به استقبال شالیکاران از کشت قراردادی برنج، امیدواریم بازار عرضه و تقاضا این محصول استراتژیک بهتر از سال گذشته ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح کشت قراردادی برنج، نهاده های تولید از جمله بذر، کود و سموم شیمیایی در اختیار کشاورز قرار می گیرد و با حمایت‌های بیمه‌ای و توصیه‌های فنی همراه می شود، افزود: محصول شالیکارانی که کشت قراردادی انجام داده اند پس از برداشت چه به صورت برنج سفید و یا شلتوک به قیمت روز خریداری می‌شود و هزینه‌ها در این زمان از محصول فروخته شده کم خواهد شد.

مهاجر بیان داشت: امسال با اجرای طرح کشت قراردادی برنج، شالیکاران طرف قرارداد دغدغه مالی نداشتند چرا که نهاده های مورد نیازشان تأمین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه