English

معاونت سلامت دامپزشکی استان:

صنعت دام از بخش‌های اصلی اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان ایلام است

معاونت سلامت این اداره کل گفت: صنعت دام و حوزه دامپروری و دامپزشکی استان یکی از بخش هایِ اصلی اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان ایلام است و لازم است متولیان بخش دولتی و خصوصیِ خدمت‌رسان در همه بخش‌ها تمام تلاش خود را برای توسعه و پیشرفتِ آن بکار گیرند.

صنعت دام از بخش‌های اصلی اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان ایلام است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، شهرام باسامی بیان داشت: از گذشته‌های دور وضعیت طبیعی و اقلیمی و داشته‌های فرهنگی استان باعث شده‌است که مردم آشنائی دیرپائی با دامپروری و دامپزشکی داشته باشند و این بخش توانسته‌است با امکانات و فرصت‌هایِ طبیعی که در استان وجود دارد مردم ما را از مراحل مختلف تاریخی و به لحاظ اقتصادی عبور دهد.

باسامی همچنین گفت: امروز تمام تلاش متولیان امر دامپروری و دامپزشکی در استان این است که بتوانیم هم سرمایۀ موجود را حفظ کنیم و هم راهکارهای علمی برای گسترش و توسعۀ علمیِ آن داشته باشیم.

وی افزود: متأسفانه شرایط و خشکسالی‌های اخیر این سرمایۀ عظیم را با تهدیدهایی مواجه کرده‌است که اگر اجازه دهیم این تهدیدها اثرات خود را عملی سازند تبعاتِ منفی آن در بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگیِ استان و از جمله افزایش بیکاری و حاشیه‌نشینی جبران‌ناپذیر خواهد بود.

معاونت سلامت دامپزشکی استان افزود: لذا ما از متولیان استان می خواهیم که توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند زیرا که بخش عمده‌ای از اقتصادِ استان در حوزه های دامپروریِ سنتی و مدرن و علمی قرار دارد و ما همتِ خود را صرفِ عبورِ سلامت از این روزهای سخت نموده و نیازمند آن هستیم که همه بخش های متولی در استان به این بخش یاری رسانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه