English

میزان غلظت گرد و غبار در آبادان به ۱۸ برابر حد مجاز رسید

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد با ورود توده گرد و غبار از کانون‌های کشور عراق به خوزستان، میزان غلظت گرد و غبار در آبادان به ۱۸ برابر حد مجاز رسید.

میزان غلظت گرد و غبار در آبادان به ۱۸ برابر حد مجاز رسید

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، میزان غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) در ساعت ۱۱ صبح یکشنبه، در آبادان ۲ هزار و ۷۳۷، سوسنگرد یک هزار و ۶۱۲، اندیمشک ۱۹۷، اهواز ۲۳۲، بندر امام خمینی(ره)۲۳۹، دزفول ۲۳۷، شادگان ۴۰۸، شوش و کرخه ۲۵۰، شوشتر ۲۱۵، ماهشهر ۱۶۶ و کارون ۲۸۹ میکروگرم برمترمکعب بود.

همچنین در ساعت ۱۰ صبح امروز یکشنبه میزان غلظت گرد و غبار در آبادان به ۷۲۴، اندیمشک ۱۹۰، اهواز ۲۴۷، بندر امام خمینی(ره)۱۸۶، بهبهان ۱۶۴، دزفول ۲۵۴، سوسنگرد ۶۵۴، شادگان ۳۷۱، شوش و کرخه ۲۳۰، شوشتر ۲۰۵ و کارون ۲۶۱ میکروگرم برمترمکعب گزارش شد.

حد طبیعی ذرات معلق گرد و غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمتر مکعب است.

بر اساس این گزارش، توده گرد و غبار که از صبح امروز وارد استان شده، در برخی شهرستان‌ها رو به افزایش است.

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان، شنبه شب، ادارات و سازمان های پنج شهرستان شامل آبادان، خرمشهر، هویزه، دشت آزادگان و شادگان را برای امروز یکشنبه و ادارات چهار شهرستان شامل اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در ساعت ۱۲ امروز تعطیل اعلام کرد.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این در اطلاعیه‌ای نسبت به ورود توده گرد و غبار با منشا کشور عراق از روز یکشنبه تا اوایل روز دوشنبه در مناطق غربی، جنوب غربی، مرکزی و جنوبی خوزستان در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

چهارشنبه گذشته نیز توده گرد و غبار بیشتر نقاط خوزستان را درگیر کرده بود که بیشترین آن در شهرستان‌های اهواز و کارون به ۶ برابر حد مجاز رسید.

آخرین بار، کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان ساعت آغاز به کار همه ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی ۱۴ شهرستان را در روز سه شنبه ۲۴ خرداد، با ۲ ساعت تاخیر اعلام کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه