English

وزیر جهاد کشاورزی:

اعتبار مربوط به مقابله با ریزگردها حذف نمی‌شود

وزیر جهاد کشاورزی در پی قول رئیس جمهور برای تامین بودجه و اعتبارات مرود نیاز برای مقابله با ریزگردها، اعلام کرد که به هیچ وجه اعتبار مربوط به مقابله با ریزگردها حذف نمی‌شود.

اعتبار مربوط به مقابله با ریزگردها حذف نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، پدیده ریزگردها امسال نیز مانند گذشته به جان خوزستانی ها افتاده است. روحانی در گفت و گوی اخیر تلویزیونی خود در پاسخ به این که  آیا در بودجه سال آینده، مقابله با ریزگردها حذف شده است؟ تاکید کرد که "نمی‌توانم این را بگویم. بودجه در کمیسیون تلفیق است و باید به صحن علنی برود. خبری از حذف بودجه ندارم ولی اگر این خبر هم درست باشد به مردم قول می‌دهم به هر قیمتی این طرح را ادامه دهم. البته مجلس هم به اهمیت موضوع توجه دارد و با دولت همکاری می‌کند."

اعتبار مقابله با ریزگردها

وی افزود: "گرد و غبار خوزستان و اهواز و یا آلودگی تهران و کلانشهرها مشکل واقعی مردم ماست. آلودگی‌ها و ریزگرد به ما اعلام می‌کند که باید به محیط زیست برسیم. نمی‌شود محیط زیست را رها کنیم و آلودگی هوا هر روز مدارس ما را تعطیل کند. من محبت مردم اهواز را در ایام انتخابات با شعارهایی که دادند یادم نمی‌رود. من از بسیاری از شهرها و از جمله اهواز خاطرات فراموش‌نشدنی در آن مقطع دارم."

البته رئیس جمهور به این نکته هم اشاره کرد که "حل برخی مشکلات مانند ریزگردها زمان بر بوده و گرچه قدری تاخیر در اجرای طرح های مقابله با ریزگردها داشته ایم اما جنوب شهر اهواز یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار بوده که از پارسال نهال‌کاری آن را شروع کرده‌ایم و تاکنون ۵۰۰۰ هکتار نهال‌کاری شده و تا پایان سال هم ۳۰ هزار هکتار دیگر هم نهال‌کاری می‌شود. کانالی هم از رود کارون به طول ۴۷ کیلومتر به این منطقه کشیده‌ایم که ۲۰ متر مکعب در ثانیه آب به منطقه می‌رساند و آب به صورت کامل به این منطقه می‌رسد که با انتقال این آب هم منطقه مرطوب می‌شود و هم آب برای نهال‌کاری تامین می‌شود، البته نهال تا به درخت تبدیل شود، زمان می‌برد ولی ما باید کار را شروع کنیم زیرا هر زمانی که برای حل این مشکل اقدام کنیم دیر است."

در پی این اظهارات بود که محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در این باره اظهار کرد: بودجه مبارزه با ریزگردها ممکن است از یک ردیف بودجه‌ای جابه‌جا شود اما همانطور که رییس جمهور گفته است، این اعتبار  حذف نخواهد شد.

وی افزود: ظرفیت‌ها و مسایل مربوط به بودجه بسیار بیشتر از چیزی است که این بودجه حذف شود.
حالا با این وضعیت باید دید که پدیده ریزگردها که به معضلی در کشور تبدیل شده، با مشکل دیگر که حذف ردیف بودجه است دست و پنجه نرم می‌کند یا آنکه قول دولتمردان محقق می‌شود. گرچه به قول روحانی دیر شده اما شاهد بهبود تدریجی وضعیت خوزستانی ها و مردم ایران خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه