English

کمال الدین شاهچراغی:

استقبال ادارات مشهد از انرژی های پاک و پنلهای خورشیدی

نایب رییس کمیسیون بهینه سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد بیان کرد: موقعیت جغرافیایی مناسب مشهد که منجر به بهره‌مندی از سطح مطلوبی از انرژی خورشیدی به عنوان یک انرژی تجدیدپذیر می‌شود.

استقبال ادارات مشهد از انرژی های پاک و پنلهای خورشیدی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، کمال الدین شاهچراغی مدیرکل پشتیبانی و نایب رئیس کمیسیون بهینه سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد در خبری اعلام کرد: باتوجه به مصوبه هیات دولت مبنی بر تامین ۲۰ درصدی برق مصرفی ادارات از انرژی های پاک ، برخی نهادهای دولتی مشهد استفاده از پنل خورشیدی را در دستور کار قرار دادند.

شاهچراغی همچنین در ادامه این خبر اضافه کرد: استفاده از پنل‌های خورشیدی در فضای شت بام‌ها، می‌تواند ضمن صرفه جویی در مصرف برق، تولید ثروت کند.

نایب رییس کمیسیون بهینه سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد گفت: برای تهیه نیروگاه‌های خورشیدی حدود ۶.۵ میلیارد تومان هزینه شده است و در حال حاضر برخی از ساختمان‌های شهرداری مشهد مجهز به نیروگاه‌های خورشیدی هستند.

وی تصریح کرد: این پنل‌ها در ساختمان‌های شهرداری مناطق ۱، ۲، ۴، ۵ و ۱۰ با ظرفیت ۱۵ کیلووات، شهرداری مناطق ۳ و ۷ با ظرفیت ۳۰ کیلووات، تالار شهر و پایانه مسافربری امام رضا (ع) با ظرفیت ۵۰ کیلووات و بوستان ترافیک با ظرفیت ۲۰ کیلووات نصب شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهینه سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد همچنین متذکر شد: با توجه به تصویب هیئت وزیران که در آن وزارتخانه‌ها، مؤسـسات و شرکت‌های دولتـی و نهاد‌های عمومی غیردولتی، به تامین ۲۰ درصد برق مصرفی ساختمان‌های خود از انرژی‌های تجدیدپذیر الزام شده‌اند.

شاهچراغی در خاتمه خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی مناسب مشهد که منجر به بهره‌مندی از سطح مطلوبی از انرژی خورشیدی به عنوان یک انرژی تجدیدپذیر می‌شود، توسعه استفاده از این انرژی، مورد توجه شهرداری این شهر واقع شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه