English

حبیب مسیحی تازیانی؛

بسیاری از صنایع هرمزگان نقش خود را نسبت به محیط زیست ادا نکرده‌اند

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با بیان اینکه برخی از صنایع ما خود را سعی کرده‌اند به استانداردهای ملی نزدیک کنند گفت: بسیاری از صنایع هرمزگان نقش خود را نسبت به محیط زیست ادا نکرده‌اند.

بسیاری از صنایع هرمزگان نقش خود را نسبت به محیط زیست ادا نکرده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در مراسم روز محیط زیست در هرمزگان با اشاره به اینکه از میزبانی شرکت نفت ستاره خلیج فارس در مراسم روز محیط زیست کمال تشکر و قدردانی را دارم و گفت: نشر فرهنگ محیط زیستی و تصویب قوانین بین‌المللی می‌تواند محیط زیست را از آسیب‌های فعلی برهاند.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان در حوزه اکوسیستم ها در بعد جهانی زبان‌زد است اظهارداشت: پهنه های تالابی استان هرمزگان بسیار منحصربفرد هستند اما همین تالاب‌ها نیز در خطر قرار گرفته اند.

مسیحی تازیانی با اشاره به اینکه ریزگردهای امروز نتیجه‌ی بی‌توجهی به محیط زیست است و ما باید درک کنیم که این حوزه، حوزه‌ی بسیار ظریفی است عنوان کرد: در هرمزگان ما با مجموعه‌ی متمرکز صنایع ملی مواجه هستیم اما اگر همین صنایع بزرگ و حساس مدیریت زیست محیطی نداشته باشند در آینده ریسک بسیاری را باید تحمل کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از صنایع ما خود را سعی کرده‌اند به استانداردهای ملی نزدیک کنند گفت: اما آلودگی تجمعی ما از وضعیت زرد خارج و به سمت نارنجی در حرکت است و بسیاری از صنایع هرمزگان نقش خود را نسبت به محیط زیست ادا نکرده‌اند.

مدیرکل محیط زیست هرمزگان با اشاره به اینکه صنایع از مناطق ساحلی ما استفاده می‌کنند و این سواحل زیستگاه بسیاری از گونه‌های حیاتی منطقه است اظهارداشت: بیش از هشت میلیون مترمکعب آب به صورت روزانه از نوار ساحلی بندرعباس از سوی صنایع در حال برداشت است اما این برداشت باید با دانش روز صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در فلات مرکزی ایران دیگر آبی برای توسعه صنایع آب‌بر وجود ندارد و هرمزگان پیشانی صنعت کشور خواهد شد در پایان افزود: بالغ بر ۳۰ هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در سواحل استان داریم و ما از برخی از ضوابط خود عدول کردیم تا این اشتغال‌زایی و تولید صورت گیرد اما از برخی اصول محیط زیستی نمی‌توانیم کوتاه بیاییم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه