English

علیرضا جعفرپور؛

بنزین ستاره خلیج فارس، محیط‌زیستی ترین سوخت جهان را تولید می‌کند

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: بهترین سوخت دنیا و دوست دار محیط زیست در پالایشگاه ستاره خلیج فارس درحال تولید است.

بنزین ستاره خلیج فارس، محیط‌زیستی ترین سوخت جهان را تولید می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علیرضا جعفرپور بروجنی مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در مراسم روز محیط زیست که در سالن مهر شرکت نفت ستاره خلیج فارس برگزار شد با اشاره به اینکه میزبانی از مراسم روز محیط زیست باعث افتخار ماست عنوان کرد: باید یاد و خاطره شهدای محیط‌بان را گرامی داریم اما هر چه از رشادت این فداکاران والامقام بگوییم حق مطلب را نمی‌توانیم ادا کنیم.

وی با اشاره به اینکه بنا بر اصل ۵۰ قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست موضوعی همگانی است و همگان باید در این زمینه ساعی باشند افزود: بهترین سوخت دنیا و دوست دار محیط زیست در پالایشگاه ستاره خلیج فارس درحال تولید است.

جعفرپور بروجنی با بیان اینکه مردم نقش ویژه‌ای در حفاظت از محیط زیست دارند و باید از سازمان‌های مردم نهاد حمایت صورت گیرد گفت: از گروه‌های مردم نهاد می‌خواهیم تا با اشتراک ایده‌ها ما را در حفاظت از محیط زیست یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته محیط زیست بسیار هوشمندانه است اظهارداشت: ما سعی می‌کنیم از ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌ی حفاظت از محیط زیست استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس با بیان اینکه دودکش کوره‌ها به زودی به پایش آنلاین مجهز خواهند شد افزود: در شرایط کنونی آب خروجی از پالایشگاه کیفیت بسیار خوبی دارد و عاری از هر گونه آلودگی نفتی بود و در برخی مواقع قایق‌ها و کشتی‌های عبوری آلودگی هایی را در دریا رها می‌کنند که این اتفاق به پای پالایشگاه نوشته می‌شود، امیدواریم با نصب آنالایزر‌های برخط این شائبات برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه باید مبتنی بر حفظ محیط زیست باشد تا بتوانیم از توسعه‌ی پایدار سخن به میان آوریم گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس نزدیک به ۴۰ درصد سبد بنزین کشور را با استانداردهای زیست محیطی فراتر از یورو ۵ تولید می‌کند و درصد سولفور آن کمتر از نیم پی.پی.ام است.

جعفرپور بروجنی با بیان اینکه کیفیت سوخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، افتخاری برای تمام مردم ایران اسلامی است عنوان کرد: ستاره خلیج فارس نه تنها کشور را از واردات بنزین بی‌نیاز کرد که توانست به نخستین صادرکننده فراورده استراتژیک بنزین در تاریخ صنعت نفت ایران بدل شود.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، متوسط سنی کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۳۳ سال است و مسئولیت‌پذیری این جوانان بزرگ‌ترین سرمایه این شرکت محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کاهش سوخت مصرفی و کاهش ضایعات را به جد دنبال می‌کنیم اما تحریم‌ها کار را بسیار سخت کرده است اظهارداشت: برداشت صیانتی از منابع هیدروکربوری بر دوش ستاره خلیج فارس است و ما مجبوریم برای حفظ استمرار برداشت گاز، به هر نحو تولید را ادامه دهیم.

جعفرپور بروجنی با بیان اینکه من برای خاموش کردن مشعل‌های پالایشگاه ستاره خلیج فارس آمده‌ام و امیدوارم بتوانیم هیدروژن را باز استفاده کنیم افزود: حمایت ما از صندوق ملی محیط زیست ادامه خواهد داشت و از زیست کره گنو نیز همچنان حمایت خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس از کاشت ۵۰ هزار اصله نهال در جنگل های حرا در هرمزگان خبرداد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه