English

مسئول پیگیری‌های ویژه مصوبات سفر رئیس‌جمهور به مازندران:

فاز آزمایشی نیروگاه زباله‌ سوز ساری دهه فجر امسال بهره‌ برداری می‌ شود

مسئول پیگیری‌های ویژه مصوبات سفر رئیس‌جمهور به مازندران گفت: عملیات اجرایی نیروگاه زباله‌سوز ساری پس از ورود بسیج سازندگی به عنوان پیمانکار با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است و امیدواریم که با این روند دهه فجر امسال فاز آزمایشی نیروگاه به بهره‌برداری برسد.

فاز آزمایشی نیروگاه زباله‌ سوز ساری دهه فجر امسال بهره‌ برداری می‌ شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسین شاه‌پری در حاشیه بازدید از نیروگاه زباله سوز ساری، اظهار داشت: امروز همراه با چند تن از مسئولان مرکز استان به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرایی سه پروژه مهم مرکز استان یعنی بوستان خانواده ساری، تالار مرکزی و نیروگاه زباله‌سوز که در سفر رئیس‌جمهور مورد توجه قرار گرفته بودند، بازدیدی خواهیم داشت و آخرین وضعیت این سه طرح برای تسریع در تکمیل عملیات اجرایی ارزیابی شد.

وی ادامه داد: در بازدید از نیروگاه زباله‌سوز ساری به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مازندران همراه با مدیر اداره برنامه‌ریزی فرمانداری مرکز استان و معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری ساری روند اجرایی طرح مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه رضایتبخش است.

دستیار ویژه استاندار در پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور به مازندران، تصریح کرد: پروژه در مجموع به طور تقریبی بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همه تجهیزات خریداری شده و طبق قولی که داده شده با تزریق اعتبارات نهایی از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور، امیدواریم که تا پیش از پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری از این طرح مهم زیست‌محیطی باشیم.

وی افزود: پیش‌بینی بر این است که در صورت استمرار روند اجرایی کنونی و شتاب بخشیدن به برخی فرآیندهای اجرایی، در دهه مبارک فجر سال جاری فاز آزمایشی نیروگاه با ظرفیت سوزاندن 30 تا 35 تن زباله در روز به بهره‌برداری برسد و پس از آن نیز طی یک فرآیند 6 ماهه، نیروگاه به ظرفیت اصلی یعنی امحاء 400 تن زباله در روز برسد.

شاه‌پری بیان داشت: البته زباله تولیدی شهرستان ساری کمتر از ظرفیت این نیروگاه است و با تکمیل نیروگاه؛ زباله شهرستان‌های اطراف نیز برای سوزاندن و تولید برق به این نیروگاه منتقل خواهد شد.

 شاه‌پری نقش بسیج سازندگی و سپاه کربلا در سرعت یافتن عملیات اجرایی نیروگاه را مهم و اثرگذار برشمرد و گفت: باید از بسیج سازندگی و سپاه کربلای مازندران تشکر ویژه کنیم که از وقتی وارد عملیات اجرایی پروژه شدند پیشرفت فیزیکی پروژه کاملاً محسوس شده است.

وی افزود: تکمیل نیروگاه به دلیل برخی چالش‌ها و مسائل مربوط به پیمانکار قبلی عملاً متوقف شده بود، اما طی چند ماه اخیر که بسیج سازندگی به عنوان پیمانکار عملیات اجرایی را به عهده گرفت، پیشرفت پروژه مشهود است به گونه ای که برج گاز در یک ماه‌ونیم شکل گرفت و ساختمان اداری و مجموعه پست برق، آب‌بندان و کانال انتقال آب نیروگاه نیز با سرعت بالایی در حال اجراست.

دستیار ویژه استاندار مازندران در پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور درباره وضعیت اعتباری پروژه نیز گفت: اعتبارات مورد نیاز پروژه طبق مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حال پرداخت است و قرار بود ماهانه مبلغی از سوی وزارت کشور برای استمرار عملیات اجرایی این نیروگاه واریز شود که با حمایت دولت این اعتبارات به صورت منظم واریز شده است و در حال حاضر نیز پیگیر واریز اعتبار مربوط به اردیبهشت هستیم که خوشبختانه با نگاه ویژه دولت به این پروژه مشکلی در تأمین اعتبار تکمیل آن وجود ندارد.

شاه‌پری درباره نتایج بازدید از دو پروژه بوستان خانواده و تالار مرکزی ساری نیز توضیح داد: بوستان خانواده هم از طرح‌هایی است که از محل سفر رئیس‌جمهور برای حل مشکل برق آن اعتبار در نظر گرفته شد و پیگیر رفع کامل مشکل آن هستیم وو برای تالار مرکزی نیز که از طرح‌های مهم زیرساختی استان محسوب می‌شود، در سفر رئیس‌جمهور تا سقف 80 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و این پروژه نیز مراحل پایانی را پشت‌سر می‌گذارد و امیدواریم که در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

عملیات ساخت نیروگاه زباله‌سوز ساری سال 1388 آغاز شد و قرار بود طی حدود سه سال به بهره‌برداری برسد اما به دلایل مختلف ساخت این نیروگاه به کندی پیش رفت و حتی در برخی مقاطع متوقف شد و از سال 1397 روند ساخت این نیروگاه با پیگیری‌های فشرده استانی دوباره شدت گرفت و به مرور پای مسئولان تراز ملی به این پروژه باز شد.

در آخرین و مهم‌ترین بازدید انجام شده نیز آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور 20 اسفند در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، بازدیدی از این پروژه داشت و دستور داد که موانع پیش روی اجرای این پروژه برطرف شود و در حال حاضر بنا به اظهارات علیرضا سعیدی، معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری ساری، این پروژه در بخش ابنیه 82 درصد، در بخش خرید تجهیزات 87 درصد و در بخش نصب تجهیزات 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

گفتنی است، برای نیروگاه زباله‌سوز ساری، ظرفیت سوزاندن 400 تن زباله در هر 24 ساعت و توان تولید سالانه 30 هزار مگاوات برق تعریف شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه