English

مدیرکل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌های کشور مطرح کرد:

ضرورت راه‌اندازی طرح‌های کسب و کارهای نو با تفکیک زباله از مبدأ

مدیرکل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در زمینه تفکیک زباله، راه‌اندازی طرح‌های کسب و کارهای نو ضروری است.

ضرورت راه‌اندازی طرح‌های کسب و کارهای نو با تفکیک زباله از مبدأ

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، شهرام ایرجی در این نشست اظهار داشت: ساری خدمات استانی ارائه می‌دهد و باید از اعتبارات بیشتری برخوردار شود.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ورود خوبی به پروژه زباله‌سوز داشته است، ادامه داد: اکنون با پای کار آمدن بسیج سازندگی روند احداث نیروگاه زباله‌سوز ساری شدت گرفته است.

دیگر عضو شورای شهر ساری بیان داشت: جذب سرمایه‌‌گذار در مرکز استان می‌تواند تا حدودی از مشکلات شهرداری ساری بکاهد.

سید حسن احمدی با اشاره به اینکه هزینه اقدامات عمرانی شهرداری ساری در سال‌های اخیر پر هزینه بوده است، افزود: همه می‌دانیم چه اتفاقاتی رخ داده و آن مسائل باعث شده که بحران امروز در شهرداری ساری به وجود بیاید.

وی یادآور شد: در زمینه خدمات شهری نیاز مبرم به تهیه ماشین‌آلات داریم و تقاضای ما این است در این زمینه یاری کنید و فرهنگ‌سازی تفکیک زباله در شهرداری ساری در حال انجام است اما این روند باید شدت یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع و جانشین شهردار ساری نیز گفت: مرکز استان هم به لحاظ خدمات اداری و همچنین به دلیل ورود گردشگران، خدمات ملی و استانی ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به لزوم تجهیز ناوگان و امکانات سازمان آتش نشانی و پسماند، افزود: محورهای مواصلاتی ما به دلیل گردشگر پذیر بودن با حوادثی هم مواجه هستند که سازمان آتش‌نشانی ساری باید در این محورها هم خدمات‌رسانی کند، در تصادفات جاده‌ای و یا آتش‌سوزی‌هایی که در جنگل اتفاق می‌افتد سازمان آتش‌نشانی ساری برای امداد رسانی پای کار است.

کیا علیزاده با بیان اینکه جواد طالبی شهردار ساری به جد روند احداث نیروگاه زباله‌سوز را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: چنانچه نیروگاه زباله‌سوز زودتر راه‌اندازی شود از هزینه‌های حمل و دفن زباله مرکز استان هم کاسته می‌شود.

همچنین معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار ساری هم اظهار داشت: بسیج سازندگی به پروژه زباله‌سوز ساری ورود کرده و بیش از انتظار ما ظاهر شده و روند احداث پروژه تسریع یافته است.

وی افزود: قرارداد ما با سازمان بسیج سازندگی در زمینه احداث مخزن زباله و سه دودکش 60 متری است که مراحل ساخت آن آغاز شده است.

علیرضا سعیدی تصریح کرد: 39 درصد از شهر ساری بافت فرسوده است که به نسبت مراکز استان‌ها، آمار بالایی است.

در ادامه معاون خدمات شهری شهرداری ساری در سخنانی گفت: شهرداری ساری ماهانه مبلغ یک و نیم میلیارد تومان هزینه حمل زباله می‌پردازد که این رقم در سال آینده به 2 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه هزینه محل دفن زباله هم برای هر تن، 200 هزار تومان است، افزود: در مجموع ماهانه حدود سه میلیارد تومان هزینه حمل و دفن زباله می‌پردازیم.

علیرضا حمیدی تصریح کرد: از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تقاضا داریم از محل اعتبارات، برای ماشین‌آلات حمل یا پرداختی‌های این حوزه در زمینه حمل و دفن و همچنین ماشین‌آلات جمع‌آوری سطح شهر، اعتباری اختصاص دهد.

وی درباره لزوم به روز رسانی تجهیزات آتش‌نشانی، خاطرنشان کرد: نیازمندیم ناوگان آتش‌نشانی ساری به روزرسانی شود.

مدیرکل حراست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این نشست عنوان داشت: وزیر کشور در بدو ورود سه وظیفه اصلی مبارزه با کرونا، معیشت و مبارزه با فساد را در دستور کار قرار داده است.

حمیدرضا موفق با بیان اینکه بعد از وزارت بهداشت، شهرداری‌ها در نوک پیکان مقابله با کرونا هستند، افزود: سازمان‌های آرامستان، پسماند و آتش‌نشانی بیشترین درگیری را در بحث کرونا بر عهده دارند اما آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

وی گفت: در ستاد کرونا تقاضا کردیم درگذشتگان مرتبط با کرونا در شهرداری‌ها به عنوان شهید خدمت قلمداد شوند که مورد تصویب قرار گرفت.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرداری ساری امروز میراث‌دار مشکلاتی است که از گذشته باقی مانده است، تصریح کرد: طبق نظرسنجی‌های میدانی که داشتیم مردم به نیکی از جواد طالبی شهردار فعلی ساری یاد می‌کنند و امید بین مردم زنده شده که شهردار پای کار دارند؛ برای شهردار ساری هم آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم هرچه سریع‌تر لباس عافیت بر تن کند.

وی با تأکید بر مبارزه با فساد که از اولویت‌های وزیر کشور است، ابراز داشت: با توجه به مسائلی که در گذشته برای برخی شهرداران ساری اتفاق افتاد در زمینه انضباط مالی به شدت مراقبت کنید.

مدیرکل حراست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که با برخی بانک‌ها داریم در زمینه پروژه‌های عمرانی و خرید ماشین‌آلات می‌توانیم تسهیلات پرداخت کنیم، در این زمینه طرح توجیهی را در شورای اسلامی شهر، مصوب کرده و از طریق معاونت عمرانی استانداری مازندران برای ما ارسال کنید تا فوری اقدام کنیم.

در ادامه این نشست، مدیرکل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار داشت: در زمینه تفکیک زباله، راه‌اندازی طرح‌های کسب و کارهای نو ضروری است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 10 درصد از تفکیک زباله از مبدأ انجام می‌شود در حالی که طبق قانون برنامه ششم توسعه، این رقم باید به 28 درصد می‌رسید.

سید حبیب راضی با اشاره به پیگیری‌های مؤثر طالبی شهردار ساری در زمینه روند احداث پروژه زباله‌سوز، گفت: شهردار ساری به صورت هفتگی ما با ما در ارتباط بود و پیگیری می‌کرد و اکنون همین روند را ادامه دهید تا تسریع در راه‌اندازی اتفاق افتد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تعهدات مالی به پروژه زباله‌سوز ساری، هر آنچه تعهد کرده‌ایم در مدت چند هفته آینده به صورت نقدی پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یادآور شد: در زمینه پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی چنانچه مطالعات این طرح، مصوب وزارت کشور باشد مکاتبه کنید تا اعتبار اختصاص دهیم.

وی خاطرنشان ساخت: برای خریداری ماشین‌ آلات هم تسهیلات کم بهره داریم ضمن اینکه صندوق محیط زیست هم ظرفیت مهمی در این زمینه است و مکاتبات در این زمینه هم صورت گیرد تا از تسهیلات اینچنینی بهره‌مند شوید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه