English

نادر فلاحی:

بازگشایی حریم مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی ادامه دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از بازگشایی حریم مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی با تملک دو مغازه باقی مانده در این محوطه خبر داد.

بازگشایی حریم مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی ، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: با تملک دو مغازه دیگر در حریم مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی توسط اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، بازگشایی حریم این مجموعه ادامه دارد.

وی افزود: با بازگشایی این قسمت از حریم مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی صحن جدیدی در این قسمت و در کنار دروازه بازسازی شده عالی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: بازگشایی حریم مجموعه شیخ صفی مطالبه دیرین مردم اردبیل بود که پیش از این و در سال 1399 توانستیم ساختمان بانک ملی که در حریم مجموعه قرار داشت را تملک کنیم و امروز شاهد تملک و تخریب دو مغازه دیگر به منظور بازگشایی کامل حریم این مجموعه جهانی هستیم.

فلاحی با اشاره به اهیمت اقدامات صورت گرفته در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، گفت: این مجموعه که یکی از آثار ثبت جهانی کشور است به عنوان نگین آثار تاریخی استان نیازمند اقداماتی نظیر بازگشایی حریم بود که توانستیم انجام دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه