English

ضبط بیش از ۴۱ تُن گوشت غیربهداشتی در کشتارگاه‌های دام قم

مدیرکل دامپزشکی قم از ضبط بیش از ۴۱ تُن گوشت غیربهداشتی در کشتارگاه‌های دام قم خبر داد.

ضبط بیش از ۴۱ تُن گوشت غیربهداشتی در کشتارگاه‌های دام قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی رفیعی محمدی افزود: طرح تشدید نظارت اقدامات بهداشتی در تعطیلات نوروز و ماه رمضان از ۱۴ اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه جاری ادامه داشت.

وی اضافه کرد: در این مدت ۶۶۰ نفر روز فعالیت توسط همکاران اکیپ‌های عملیاتی در سطح شهرستان و ۵۲ نفر روز نیز در سطح اداره کل صورت گرفت و ۹ اکیپ فعال از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰ در روزهای عادی و تعطیل بر کشتارگاه‌ها، مراکز توزیع فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌ها،‌ رستوران‌ها و خودروهای حمل فرآورده‌های خام نظارت داشتند.

وی ادامه داد: در کشتارگاه‌های دام بر کشتار ۱۱۵ هزار راس گوسفند و بز، سه هزار و ۱۵۰ راس گاو و گوساله و حدود یک و نیم میلیون قطعه طیور کشتار نظارت شد.

به گفته رفیعی، درمجموع ۴۱.۵ تن گوشت غیربهداشتی در کشتارگاه‌های دام و ۱۲ تن گوشت غیربهداشتی در کشتارگاه‌های طیور ضبط و معدوم‌سازی شد.

وی بیان کرد: در این مدت چهار هزار و ۳۰۰ مورد نظارت بهداشتی و بازدید از مراکز مختلف توزیع و عرضه صورت گرفت و ۸۲۰ مورد موارد غیر بهداشتی گزارش و از این تعداد برای ۱۱ مورد پرونده قضایی تشکیل شد.

وی افزود: همچنین حدود ۲۰ تُن فرآورده خام ضبط موقت شد که پس از ۲۲۱ مورد نمونه‌برداری و آزمایش‌های مختلف، از این میزان حدود ۱۲ تُن و ۸۰۰ کیلوگرم از چرخه مصرف خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: به‌منظور ارائه خدمات بهتر برای دامداران و بهره‌برداران نیز کشیک‌هایی در بخش خصوصی برای تامین دارو، درمان، واکسن و مایه‌کوبی دام در نظر گرفته شده بود.

به گفته وی، همچنین صدور گواهی حمل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، تایید و کنترل و تخلیه فرآورده‌ها و همچنین نظارت بر خودروها در طول شبانه‌روز به‌صورت مرتب در قالب تیم‌های نظارتی انجام ‌شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه