English

معدوم شدن هفت تُن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در قم

مدیرکل دامپزشکی قم از معدوم شدن هفت تُن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در قم خبر داد.

معدوم شدن هفت تُن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی رفیعی محمدی افزود: طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از ۱۴ اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه امسال ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در طول یک ماه از اجرای این طرح،‌ بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی صورت گرفت و ۳۵۳ مورد موارد غیربهداشتی شناسایی و منجر به ۲۰ مورد نمونه‌برداری شد.

وی ادامه داد: در سطح مراکز عرضه نیز حدود هفت هزار و ۴۲۶ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی ضبط و معدوم، پنج پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

رفیعی خاطرنشان کرد: در این مدت، در سطح کشتارگاه‌های دام ۵۳ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و یک هزار و ۵۸۱ راس دام سنگین کشتار شده است.

به گفته وی، در کشتارگاه‌های دام ۱۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم لاشه و در کشتارگاه‌های طیور ۷۸۷ هزار قطعه طیور کشتار شده و هفت تن گوشت مرغ غیربهداشتی از چرخه مصرف خارج شد.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح، ۱۰ تیم نظارت دامپزشکی در روزهای تعطیل و غیرتعطیل از ساعت ۸ تا ۲۰ فعالیت می‌کنند که ۲ تیم در شهرهای کهک و جعفریه و هشت تیم در شهر قم بر کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت دارند.

مدیرکل دامپزشکی قم افزود: در این مدت بر بعضی مراکز عرضه که در مسیر زائران بودند، از جمله رستوران‌ها، هتل‌ها، چلوکبابی‌ها، مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و قصابی‌ها تمرکز ویژه صورت گرفت.

وی اضافه کرد: کشیک آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها در این ایام فعال بودند تا خدمات‌رسانی به دامداران، مرغداران و بهره‌برداران به نحو مطلوب صورت گیرد.

به گفته وی،‌ امسال برای اولین بار در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه مرغ تازه در سطح شهر عرضه شد و کشتارگاه‌ها کشیک فعال بودند.

رفیعی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات بهداشتی را به شماره تلفن‌های ۱۵۱۲ و ۳۶۱۲۳۴۵۶ اطلاع دهند.

وی همچنین گفت: با توجه به این‌که در استان قم الزامی بودن بسته‌بندی مرغ در تمام سطوح اجرا می‌شود، از شهروندان درخواست داریم هرگونه محصولات مرغ را فقط به‌صورت بسته‌بندی که توسط مراکز مجاز انجام شده، تهیه کنند و از خرید قطعات مرغ به‌صورت فله یا پاکت‌های درباز خودداری کنند.

وی با بیان این‌که عرضه مرغ به‌صورت فله غیربهداشتی است، افزود: اگر شهروندی تمایل به خرید مرغ قطعه‌قطعه شده دارد، ابتدا مرغ را به‌صورت کامل خرید نماید، سپس درخواست کند در همان مرکز مرغ قطعه‌قطعه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه