English

مکناوی عنوان کرد:

کشف سکه و اشیا تاریخی در خوزستان

فرمانده یگان حفاطت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از کشف و ضبط چند سکه و شیء تاریخی در شهرستان‌های باوی و کرخه خبر داد.

کشف سکه و اشیا تاریخی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، رامین مکناوی افزود: در جریان بازرسی و تفتیش از یک منزل مسکونی توسط فرماندهی انتظامی شهرستان باوی، با تیزبینی و هوشیاری ماموران، پنج عدد سکه قدیمی کشف و یک نفر دستگیر شد.

وی ادامه داد: سکه‌های کشف شده طی دستور مراجع قضایی به‌منظور اعلام نظر کارشناسی، تحویل پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان باوی شد تا براساس نظریه کارشناسی، اصالت تاریخی سکه‌ها تایید شود و در ادامه نیز با تقدیم شکایت، موضوع برای دستگیری متهمان احتمالی رسیدگی شد.

فرمانده یگان حفاطت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به کشف ۲ اثر تاریخی در شهرستان کرخه نیز افزود: باتوجه به همراهی کارشناسان حفظ و احیای وزارت میراث‌فرهنگی در بازدید از یک محوطه‌ تاریخی از توابع شهرستان کرخه، یک کوزه سفالی و یک شیء سنگی کشف شد.

وی ادامه داد: این ۲ اثر کشف شده نیز پس از سیر مراحل اداری، تحویل امین اموال اداره میراث فرهنگی شوش شدند که براساس نظریه کارشناسی دارای اصالت تاریخی و مربوط به دوره اسلامی تشخیص داده شدند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه