English

لایروبی و بهسازی بنادر صیادی خور سمایلی و بندر امام (ره) با اعتبار بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال

تفاهم نامه همکاری ۳ جانبه اداره کل شیلات استان خوزستان، فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر و شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی منعقد شد.

لایروبی و بهسازی بنادر صیادی خور سمایلی و بندر امام (ره) با اعتبار بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، طی نشستی با حضور فتح الله ابوعلی، مدیر کل شیلات استان خوزستان، فریدون بندری، فرماندار شهرستان بندر ماهشهر و محسن آتش زمزم، مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی تفاهم نامه عملیات لایروبی، ترمیم و بازسازی بنادر صیادی خور سمایلی و بندر امام خمینی (ره) منعقد شد.

فتح اله ابوعلی در این نشست ضمن برشمردن توانمندی های شیلاتی شهرستان بندر ماهشهر، بر ضرورت اجرای طرح های آبزی پروری و صیادی این شهرستان تاکید کرد.

وی افزود: پروژه ۱۲ هزار هکتاری پرورش ماهیان دریایی در شهرستان ماهشهر و طرح های پرورش ماهی در قفس در خوریات جزو ظرفیت های مهم شیلاتی این شهرستان محسوب می شوند که امیدواریم با هماهنگی و حمایت مسئولان محلی و استانی به زودی اجرایی شوند.

ابوعلی با اشاره به اینکه حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان برای نسل ‌های آینده و اشتغال پایدار صیادان اهمیت دارد خواستار حمایت از طرح های بازسازی ذخایر دریایی با ساخت زیستگاه های مصنوعی و تقویت مراکز تکثیر ماهیان دریایی شد.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود صنایع بزرگ پتروشیمی در منطقه، در صورت مساعدت و تامین اعتبار این صنایع، با اجرای طرح های آبزی پروری و صید و صیادی، رونق تولید و اشتغال در شهرستان فراهم می شود.

در ادامه فریدون بندری، فرماندار بندر ماهشهر اظهار کرد: ان شاالله در آینده نزدیک شاهد عملیاتی شدن لایروبی و بهسازی بنادر صیادی خور سمایلی و بندر امام خمینی (ره) خواهیم بود که یکی از خواسته ها و نیازهای دیرین شهرستان بوده است.

فرماندار بندر ماهشهر افزود: این پروژه ها شامل لایروبی، ترمیم و بازسازی بنادر صیادی خور سمایلی و بندر امام خمینی(ره) و همچنین مرمت، تعمیر و نگهداری شبکه برق رسانی این دو بندر صیادی بوده که با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات شورای راهبردی شهرستان به اجرا در خواهد آمد.

وی ادامه داد: یکی از مواهب الهی در بندر ماهشهر وجود ظرفیت های متنوع شیلاتی و قرار گرفتن در کرانه‌های خلیج همیشه فارس بوده که در کنار آن حضور صنایع پتروشیمی بر ارزش این مواهب افزوده است و این امر وظیفه ما در استفاده بهینه از این منابع که ارزش افزوده فراوانی نصیب منطقه و کشور می‌کند را دوچندان می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه