English

معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز:

موردی از سرخک در خوزستانی‌ها و اتباع خارجی مشاهده نشده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تلاش برای انجام واکسیناسیون سرخک میان مهاجرین و افراد دارای پوشش پایین واکسیناسیون گفت: تا این لحظه در خوزستانی‌ها و اتباع بیگانه حاضر در استان، موردی از ابتلا به سرخک نداشته‌ایم.

موردی از سرخک در خوزستانی‌ها و اتباع خارجی مشاهده نشده است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سید محمد علوی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۶۹۹ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که تعداد مراجعه‌کنندگان به این مراکز نسبت به روزهای گذشته تغییری نداشته است.

 وی افزود: بر اساس تست‌های انجام شده، ۲۹۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان خوزستان شناسایی شده‌اند که این تعداد نسبت به روز گذشته ۵۹ بیمار بیشتر شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۰ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که تعداد موارد بستری جدید نسبت به روز قبل هفت نفر کمتر شده است. در ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر از هم‌استانی‌ها نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که تعداد فوتی‌ها سه نفر از روز قبل بیشتر بوده است.

علوی بیان کرد: روند بیماری در خوزستان با نوسانات مختصر، سیر نسبتا پایدار و مطلوبی را طی می‌کند گرچه بعد از تعطیلات نوروزی و ترددهای فراوان، سیر بیماری در کشور و خوزستان مقداری افزایش یافته است اما سیر بستری و مرگ نسبتا پایدار است و انتظار می‌رود در روزهای آتی به ثبات بیشتری برسیم البته شرط ثبات در این موارد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل پوشش واکسیناسیون است.

وی گفت: پوشش واکسیناسیون کرونا در خوزستان مقداری از متوسط کشوری کمتر است. علاوه بر این در روزهای اخیر استقبال چندانی از واکسیناسیون نمی‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به هشدارها در مورد بیماری سرخک، بیان کرد: در سال ۹۸ حذف بیماری سرخک در ایران اعلام شد و سازمان جهانی بهداشت نیز این موضوع را اعلام کرد؛ البته حذف بیماری یعنی پوشش بیش از ۹۵ درصدی واکسیناسیون که این کار در ایران و خوزستان انجام شده است.

علوی ادامه داد: خوشبختانه تا این لحظه در خوزستانی‌ها و اتباع بیگانه حاضر در استان، موردی از ابتلا به سرخک نداشته‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی