English

تاکنون ۳میلیون و ۴۲۳ هزار و ۷۵دز واکسن کرونا در کرمانشاه تزریق شده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در پیک ۶ که پیک اُمیکرون بود و بر اساس پیش بینی های بین المللی تعداد مبتلا و مرگ و میر در این پیک باید نسبت به پیک قبلی افزایش می یافت اما خوشبختانه به دلیل واکسیناسیون پیش بینی ها محقق نشد و واکسیناسیون در واقع کشور را در پیک ششم نجات داد.

تاکنون ۳میلیون و ۴۲۳ هزار و ۷۵دز واکسن  کرونا در کرمانشاه تزریق شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، قباد محمدی در نشست شورای اداری استان بر تکمیل واکسیناسیون کرونا تاکید کرد و افزود: ۱۸ فروردین ماه مصادف با هفتم آوریل روز جهانی بهداشت است، سازمان بهداشت جهانی بهداشت این روز را با توجه به نقشی که بهداشت در سلامت آحاد جامعه دارد به عنوان روز جهانی بهداشت نام گذاری کرده است.

محمدی گفت: تعداد کل نمونه های پی سی آره که تا کنون گرفته شده ۳۷۰ هزار بوده که ۱۲۷ هزار مثبت بوده، البته تعداد مبتلایان خیلی بیشتر از این است.

وی افزود: متاسفانه از زمان شیوع کرونا تاکنون تعداد۳۱۲۱ نفر در استان بر اثر ابتلا قطعی به کرونا فوت شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: تعداد بیمارانی که از روز اول داشتیم در بیمارستانهای کل استان ۷۶هزار و ۵۷۵ نفر بستری شدند و تا کنون حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای درمان آنها هزینه شده است.

محمدی گفت: در واقع ما ۶ پیک را گذرانده ایم که پیک اول خیلی زود تمام شد و به دلیل رعایت پروتکل ها و تعطیلی های گسترده ای که در پیک اول اعمال شد .

وی ادامه داد: اما پیک های بعدی بزرگتر شدند و بزرگترین پیک در استان پیک پنجم یا همان پیک دلتا بود و در شهریورماه و اواخر تابستان و اوایل پاییز رخ داد و بیشترین مرگ و میر را نیز در همین پیک پنجم داشتیم.

محمدی در ادامه برای مهار کرونا با تاکید تکمیل واکسیناسیون گفت: که تا کنون ۳میلیون و ۴۲۳ هزار و ۷۵دز واکسن تزریق کردیم که در واقع میانگین هزینه واکسن و تزریق آن بیش از ۳۰۰ هزار تومان محاسبه شده است.

محمدی اضافه کرد: بیش از هزار میلیارد تومان واکسن در استان به صورت رایگان تزریق شده است و واکسیناسیون کاملا به صورت فعال بوده و گاهی همکاران ما برای تزریق واکسن به درب منازل مراجعه کردند.

محمدی در پایان افزود: این یک افتخار برای نظام جمهوری اسلامی است و خصوصا پس از سر کار آمدن دولت مردمی واقعا سرعت واکسیناسیون بی نظیر بوده و به بهترین شکل صورت گرفته است. از این قابلیت باید استفاده شود و پوشش واکسیناسیون را کامل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه