English

مهدی دونده:

ارائه گواهی عدم سرخک مسافران ورودی به کشور ملاک سلامت نیست

فرماندار شهرستان تایباد بیان کرد: روزانه بیش از ۱۵۰۰ مسافر خارجی و ایرانی در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون توسط سه گروه کادر درمان تایباد برای انواع بیماری‌های واگیردار به ویژه سرخک غربالگری می‌شوند.

ارائه گواهی عدم سرخک مسافران ورودی به کشور ملاک سلامت نیست

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی دونده فرماندار شهرستان تایباد در خبری اعلام کرد: با توجه به شیوع بیماری سرخک در کشور افغانستان با کنترل و پایش مستمر مسافران ورودی به ایران از طریق مرز دوغارون تاکنون هیچ مورد مشکوکی از بیماری سرخک در این گذرگاه رسمی اعلام نشده است.

دونده در ادامه این خبر افزود: روزانه بیش از ۱۵۰۰ مسافر خارجی و ایرانی در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون توسط سه گروه کادر درمان تایباد برای انواع بیماری‌های واگیردار به ویژه سرخک غربالگری می‌شوند.

فرماندار شهرستان تایباد اضافه کرد: ارائه گواهی عدم سرخک مسافران ورودی به کشور ملاک سلامت نیست و برای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع هر گونه بیماری ویروسی به داخل کشور و با توجه به اهمیت تردد در مرز دوغارون افراد با هر گونه گواهی سلامت باز هم به صورت اجباری توسط کادر درمان برای ۱۲ نوع بیماری ویروسی به صورت رایگان پایش و کنترل می‌شوند.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: تمامی مسافران ورودی به کشور از سن  ۹ ماهگی تا ۴۰ سالگی در مقابل بیماری سرخک واکسینه شده و تا کنون هیچ مورد مشکوکی از این بیماری در معبر زمینی دوغارون مشاهده نشده است.

دونده گفت: همچنین علاوه بر غربالگری انواع بیماری‌های ویروسی ۱۰ نفر از نیروهای کادر درمان و جمعیت هلال احمر این شهرستان در حوزه کرونا در مرز دوغارون مستقر و کلیه مسافران افغانستانی تا رسیدن به کشور ما از طریق این گذرگاه رسمی در سه نقطه غربالگری کرونایی می‌شوند.

فرماندار شهرستان تایباد ابراز کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تا کنون ۸۲ درصد جامعه هدف واکسیناسیون دوز اول، ۶۹ درصد دوز دوم و ۴۰ درصد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دونده خاطرنشان کرد: در صورتی که نتیجه آزمایش کرونای مسافران مرزی مثبت شود تا ۲۱ روز اجازه ورود به ایران را نداشته و به کشور خود بازگردانده می‌شوند، اما مسافرانی که در کشور افغانستان از سه مرکز معتبر درمانی این کشور مدارک معتبر مبنی بر منفی بودن نتیجه آزمایش‌های مربوط به کرونا را داشته باشند، می‌توانند وارد ایران شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه