English

جواد حسینی:

علائمی از وجود بیماری سرخک در خراسان رضوی وجود ندارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: سرخک یک بیماری ویروسی است که با علائمی مانند تب و راش پوستی و ربطی به کرونا ندارد و توصیه می کنیم مادران در اولین فرصت برای انجام واکسیناسیون فرزندانشان مراجعه کنند.

علائمی از وجود بیماری سرخک در خراسان رضوی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد حسینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: موردی از ابتلا به سرخک در بین جمعیت ایرانی و بومی زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی از ابتدای سال گذشته تاکنون مشاهده نشده است.

حسینین ادامه داد: تنها ۲ مورد ابتلا به سرخک برای پارسال در مشهد و در بین ۲ کودک تبعه افغانستان ثبت شده است و پس از مشاهده این ۲ مورد مثبت سرخک، تمام کودکان و افراد در ارتباط با این کودکان، تحت بررسی قرار گرفت و در صورت نیاز واکسینه شدند که  خوشبختانه آزمایش‌های همه انها از نظر ابتلا به سرخک منفی بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: علت ابتلا به سرخک در کشورهای همجوار بویژه افغانستان و عدم پوشش دهی مناسب واکسیناسیون است و سطح پوشش واکسیناسیون بیماریهای مختلف مانند سرخک در کشورهای مجاور و همسایه  چندان مساعد نیست، که در کشورمان پوشش واکسیناسیون بیماریهای فراگیر و قابل قبول است.

وی افزود: اکنون پوشش واکسیناسیون بیماری سرخک در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۹۶ درصد و رضایت بخش است و در دوران کرونا هیچ توقفی در واکسیناسیون کودکان در مقابل بیماریهای واگیردار صورت نگرفته است که برای انجام امور واکسیناسیون پایگاههای بهداشتی  "پاک" و عاری از کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: سرخک یک بیماری ویروسی است که با علائمی مانند تب و راش پوستی خود را نشان می دهد و ربطی به کرونا ندارد و توصیه می کنیم مادران در اولین فرصت برای انجام واکسیناسیون فرزندانشان به مراکز سفید یا  پایگاههای بهداشتی  "پاک" مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: همچنین برای پیشگیری از شیوع بیماری سرخک در مبادی ورودی کشور بویژه ورودی افغانستان که ابتلاء به بیماری سرخک در این کشور شایع است، واکسن این بیماری برای افراد ۹ ماه تا ۴۰ سال که به ایران وارد شده، تزریق می‌شوند.

وی ابراز کرد: دوره نهفتگی بیماری سرخک دو هفته است و بیماری سرخک به طور معمول با تب بالا شروع می شود و بی‌حالی و بی‌اشتهایی،  ایجاد دانه‌های قرمز در صورت و گردن، علایم تنفسی و سرفه، آب ریزش بینی و ایجاد مخاط چشمی از دیگر علایم این بیماری به شمار می رود.

حسینی در خاتمه خاطرنشان کرد و گفت: واکسیناسیون سرخک با نام  ام.ام. آر شامل سه واکسن سرخک، سرخجه و اوریون است که در سن ۱۲ و ۱۸ ماهگی به کودک تزریق می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه