English

محمد حسن درخشان:

افزایش مراجعه بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در خراسان رضوی

رییس توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: امیدواریم که این افزایش تعداد بیماران و افزایش تعداد تست‌های مثبت نشانه شروع موج بعدی نباشد.

افزایش مراجعه بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد حسن درخشان رییس توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: مراجعه بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در هفته دوم فروردین ماه نسبت به هفته اول به مراکز منتخب کرونا افزایش یافته است

درخشان در ادامه این خبر اضافه کرد: در هفته اول به دلیل رفت و آمد ها و یا تعطیلی مطب‌ها و بخش خصوصی روند تشخیص بیماران کاهش داشت اما در هفته دوم فروردین ماه شاهد افزایش تعداد بیماران در مراکز منتخب کرونا هستیم.

رییس توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: امیدواریم که این افزایش تعداد بیماران کرونا و افزایش تعداد تست‌های مثبت نشانه شروع موج بعدی نباشد اما با توجه به کاهش دستورالعمل‌های بهداشتی و رفت و آمدهای نوروزی و تجمعات در بازارها برای خرید نوروزی پیش بینی  می‌شود که افراد زیادی مبتلا به بیماری شوند.

وی همچنین تاکید کرد: در فاصله دو موج بهترین زمان برای تکمیل واکسیناسیون بزرگسالان و تلقیح واکسن کودکان ۵ تا ۱۱ سال است اما متاسفانه مراجعات مردمی به مراکز واکسیناسیون با وجود حضور نیروی آماده به کار در این مراکز روزانه زیر صد نفر است.

رییس توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این موضوع نیز در شروع موج بعدی بی تاثیر نخواهد بود زیرا از زمان دریافت دز دوم واکسن تاکنون بیش از ۳ ماه گذشته و عملا ایمنی بسیاری از افراد در حد پایینی قرار دارد.

درخشان در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: همچنان رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تکمیل واکسیناسیون ، استفاده مستمر از ماسک برای کنترل بیماری یکی از مهمترین راهکارها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه