English

میر عبدالهی عنوان کرد:

پتانسیل کتابخانه ها برای تبدیل شدن به پایگاه های اجتماعی

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه کتابخانه‌ها مکانی ارزشمند برای فعالیت اجتماعی و فرهنگی هستند گفت: کتابخانه‌ها باید به پایگاه‌های اجتماعی تبدیل شوند.

پتانسیل کتابخانه ها برای تبدیل شدن به پایگاه های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سید باقر میرعبدالهی روز شنبه در آیین معارفه مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان در محل تالار مهتاب اهواز بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی در بودجه دولتی ردیف مشخصی ندارد و عمومی - دولتی است، این عمومی هم صفت کتاب و هم صفت کاربر است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه دولت و مجلس شورای اسلامی رویکرد بسیار مثبتی برای حل مشکل معیشت کتابداران دارند گفت: امید است در دولت جدید مشکلات اقتصادی و معیشتی کتابداران به عنوان نیروهای خط مقدم در کتابخانه‌ها حل شود.

وی افزود:خوشبختانه هم اکنون حتی در نقاط دور افتاده کشور هم کتابخانه وجود دارد و این نشان دهنده حساسیت کار در این مجموعه است.

میرعبداللهی گفت: مدیرکل جدید از مجموعه نهاد کتابخانه ها است و یک شخصیت فرهنگی هستند که تجربه وی در دوره تصدی سرپرستی و پیش از آن گواه خوش نام بودنش است.
یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز بیان کرد: اصل علم برای همه انسان‌ها قابل دسترسی است اما علم کریمانه شامل همه نمی‌شود و تنها شامل کسی می‌شود که مورد کرامت خداوند قرار گیرد.
آیت اله محسن حیدری با گرامیداشت هفته معلم افزود: روز معلم به مناسبت شهادت استاد شهید مرتضی مطهری نامگذاری شد؛ وی شخصیتی است که زندگی خود را وقف فرهنگ و علم کریمانه کرد و به شهادت رسید.
وی گفت: بسیار زیبنده است که معلم‌ها اخلاق کریمانه شهید مطهری را در کار خود مد نظر قرار دهند.
وی ادامه داد: توسعه فرهنگ اجتماعی نیاز به زیر ساخت‌هایی دارد و توسعه کتابخانه‌ها مهم ترین اصل در حوزه فرهنگ اجتماعی است. کتابخانه فقط مخصوص یک جامعه خاص نیست و جامعه‌ای که با کتابخانه پیوند داشته باشد از نظر پیشرفت و فرهنگ بسیار جلو خواهد بود.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: توجه ویژه‌ای به کتابخانه‌ها در کشور شده است و همه ساله یک میعادگاه برای دوستداران کتاب با عنوان نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.

 عباس حسین زاده امروز در این آیین به عنوان مدیرکل جدید نهاد کتابخانه‌های خوزستان معرفی شد و از منصور کوهی رستمی مدیرکل سابق این نهاد تجلیل شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه