English

خوشنویسان “آیه ها” در گیلان تجلیل شدند

خوشنویسی را هنر تجسم کلام وحی می خواندند و شامگاه پنجشنبه برترین های این هنر در گیلان مرکب در گلاب آغشتند و آیه ها مشق کردند تا برترین هایشان تجلیل شدند.

خوشنویسان “آیه ها” در گیلان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، همزمان با ماه مبارک رمضان همایش استانی خوشنویسی و تذهیب، تحت عنوان « مشق آیه‌ها » به میزبانی سه شهر گیلان برگزار شد و خوشنویسان و تذهیب کاران گیلانی در این همایش معنوی، آیات قرآن کریم را کتابت کردند.

«مشق آیه ها» از ۲۳ فروردین در شهرستان لاهیجان آغاز شد و ۲۵ فروردین در شهرستان رضوانشهر و ۲۷ فروردین در بندرانزلی برگزار شد و هر یک از شهرستان‌ها میزبان خوشنویسان شهرستان‌های همجوار خود در کتابت این آیات الهی بودند و امشب در مراسم اختتامیه نوبت به خوشنویسان و نگارگران شهر رشت رسید که تالار مرکزی رشت حدود ۵۰ خوشنویس و نگارگر برتر استان را میزبان شد.

مهدی سجودی رئیس انجمن خوشنویسان گیلان در این باره گفت: در مجموع برنامه مشق آیه های گیلان ۱۵۰ خوشنویس و نگارگر برتر استان شرکت کردند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از هنرمندان این شاخه هنری از سوی متولیان ارشد استان گفت: تولید آثار هنری نیاز به دیده شدن دارد و دیده شدن این آثار نیازمند برپایی نمایشگاه است تا هنرمندان ضمن ارائه خلاقیت و تولید آثار ارزشمند از اقتصاد هنر نیز بهره مند شوند.

وی بیان کرد: حدود ۵۰۰ خوشنویس در گیلان فعال هستند که یکصد نفر ازین تعداد به درجه فوق ممتاز دست یافته و ۱۰ نفر آنان به مقام استادی در این شاخه هنری رسیده اند.

رویکرد دولت تمرکز زدایی فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم ضمن تاکید بر  گفتمان عدالت محور دولت سیزدهم گفت: رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تمرکز زدایی و برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح شهرستان‌ها است.

رضا ثقتی اظهار داشت: بسیاری از هنرمندان برجسته گیلان در شهرستان‌ها فعالیت دارند به همین منظور در پی استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها به نفع استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه هنر قدرتمندترین ابزار برای انتقال ارزش‌ها و مفاهیم است، تصریح کرد: هنرمندان ذهن پاک و هنر متعهدی دارند که باید از آن برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه بهره گرفت.

در پایان آئین اختتامیه برنامه مشق آیه ها از ۴۰ نفر از خوشنویسان برتر استان تقدیر و  استادان ایرج فلاح و سید علی حسین پور از  از خوش نویسان پیشکسوت استان تجلیل شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه