English

علی علیزاده:

مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی نشانگر قدمت تاریخ و تمدن ایران است

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران گفت: مجموعه جهانی شیخ صفی ‌الدین اردبیلی با بخش ‌های مختلف و آثار تاریخی غنی نشانگر قدمت تاریخ و تمدن جمهوری اسلامی ایران است.

مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی نشانگر قدمت تاریخ و تمدن ایران است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی علیزاده ، سفیر جمهوری آذربایجان در ایران در بازدید از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی که با همراهی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل انجام شد، گفت: مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین و آثار تاریخی موجود در این بنای عظیم نشان‌دهنده قدمت فرهنگ و تاریخ ایران است و به شایستگی تمدن ایران را معرفی می‌کند.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی، دینی و زبانی بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان اردبیل گفت: به طور قطع این اشتراکات در نزدیکی دو کشور نقش تعیین‌کننده داشته و زمینه‌ساز تقویت هر چه بیشتر روابط بین خواهد شد.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران می گوید: با توجه به اشتراکات دوطرفه همه ساله شاهد حضور هنرمندان دو کشور در جشنواره‌های فرهنگی هم هستیم که با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم مناسبات و روابط را بیش از گذشته به‌ویژه در حوزه فرهنگی تقویت کنیم.

نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز با اشاره به قدمت تاریخ و تمدن استان اردبیل و اشتراکات موجود بین این استان و جمهوری آذربایجان گفت: تلاش می‌کنیم تا با همکاری و تعامل لازم و بهره‌مندی از اشتراکات موجود زمینه برای معرفی فرهنگ و تمدن استان در جمهوری آذربایجان را بیش از گذشته فراهم آوریم.

وی در مورد توسعه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت: در سال‌های اخیر موزه‌ها و بخش‌های مختلفی به این مجموعه جهانی اضافه شده است که ظرفیتی را فراهم آورده تا حضور گردشگران خارجی به ویژه از جمهوری آذربایجان در این مجموعه تقویت شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه