English

سرهنگ محمدعلی مدیر:

دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در سرخس

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: در محل حفاری سفال‌های مربوط به دوره‌های تاریخی کشف شده است و متهمان برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در سرخس

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سرهنگ محمدعلی مدیر فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: با تلاش این یگان ۷ حفار غیرمجاز در سرخس و زبرخان دستگیر شدند.

سرهنگ مدیر در ادامه این خبر افزود: همچنین ۴ حفار غیرمجاز که در شهرستان سرخس در یک منزل مسکونی متعلق به یکی از متهمان برای دستیابی به آثار تاریخی و فرهنگی علاوه بر حفر یک حلقه چاه، کانالهای متعدد (سو) حفر کرده بودند، دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی همچنین متذکر شد: در محل حفاری سفال‌های مربوط به دوره‌های تاریخی کشف شده است و متهمان برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی در ادامه این خبر به دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهر خرو شهرستان زبرخان اشاره کرد و یادآور شد: این افراد نیز در منزلی متروکه در منطقه خرو علیا این عملیات را انجام داده بودند.

سرهنگ مدیر در خاتمه خاطرنشان کرد و گفت: آنان برای به دست آوردن اشیاء تاریخی حفاری غیر مجاز انجام داده بودند که با همکاری پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ نیشابور دستگیر شده و به مقام انتظام تحویل داده شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه