English

سید حامد عاملی:

محدوده تاریخی بازار اردبیل بازسازی می شود

استاندار اردبیل گفت: بازسازی، توسعه و گسترش امکانات در محدوده مجموعه تاریخی بازار اردبیل در جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی انجام می شود.

محدوده تاریخی بازار اردبیل بازسازی می شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در بازدید از مجموعه تاریخی بازار اردبیل گفت: این بازار در کنار سایر مجموعه های گردشگری استان اردبیل بسیار ارزشمند است و نقش موثری در انتقال فرهنگ و آداب رسوم اردبیل دارد.

وی افزود: مرمت و صیانت از این مجموعه ضروری است که متاسفانه این بازار در محدوده کوچکی تعریف شده و از امکانات و زیرساخت های لازم که سبب جذب گردشگر شود چندان بهره ای نبرده است.

استاندار اردبیل گفت: با هماهنگی شهرداری و میراث فرهنگی با محوریت استانداری قرار است در آینده نزدیک با ایجاد امکاناتی چون پارکینگ، خدمات عمومی و رستوران و جایگاه های دیگر این بازار از بزرگترین مکان های گردشگری استان تبدیل می شود.

عاملی وجود برخی از کارونسراهای تاریخی در محدوده بازار اردبیل را از ارزش مهم این مجموعه عنوان کرد و گفت: این بازار میراثی است که از دوره سلجوقیان به جا مانده و با داشتن راسته و سراهای مختلف و بافت معماری زیبا جزو آثار ملی محسوب می شود که برای حفظ این اثر مهم و معرفی این مجموعه در سطح ملی و جهانی باید امکانات آن را گسترش داد.

وی گفت: طرح توسعه بازار اردبیل در طرح تفضیلی برای جذب منابع مالی ترسیم می شود و کار بازسازی و ایجاد زیرساخت ها در محدوده این بازار از اول سال آینده آغاز می شود، تا نقش آن به عنوان یک اثر ارزشمند و ملی یا حتی جهانی برجسته شود.

استاندار اردبیل به همراه جمعی از معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی و شهرداری اردبیل از بخش های مختلف بازار قدیمی اردبیل و محدوده این مجموعه بازدید و در جهت بازسازی و احیای کاروانسراهای قدیمی قول مساعد داد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه