English

رئیس کل دادگستری کرمانشاه تأکید کرد:

لزوم جلوگیری از تشکیل پرونده در سازمان نظام پزشکی تا حد امکان

نشست مشترک دستگاه قضایی و سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه، با حضور رئیس کل دادگستری، معاون پیشگیری و اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی استان در سالن جلسات دادگستری برگزار شد.

لزوم جلوگیری از تشکیل پرونده در سازمان نظام پزشکی تا حد امکان

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، نشست مشترک دستگاه قضایی و سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه، با حضور رئیس کل دادگستری، معاون پیشگیری و اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی استان در سالن جلسات دادگستری برگزار شد.

توسلی زاده با تأکید بر این نکته که تا جایی که ممکن است از تشکیل پرونده خودداری شود، گفت: اعتقاد ما بر این است تا حد امکان از تشکیل پرونده در سازمان نظام پزشکی جلوگیری شود و از راهکارهای پیشگیرانه استفاده شود.

وی افزود: با آموزش و ارتقای آگاهی های جامعه پزشکان در حوزه جرایم پزشکی و تبعات حقوقی آنها می توان این جرایم را مدیریت کرده تا قصوری صورت نگیرد و در نتیجه پرونده ای هم تشکیل نشود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه اضافه کرد: اولویت اصلی تشکیل نشدن پرونده و استفاده از روشهای پیشگیری است. در صورت شکایت و تشکیل پرونده می توانیم از ظرفیت مصالحه استفاده کنیم و در نهایت با کاهش زمان دادرسی پرونده ها را به سرانجام برسانیم.

توسلی زاده با بیان تعدادی از  جلوگیری از شکایت و تشکیل پرونده در سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: یکی از راههای بازدارنده این است که تیم پزشکی قبل از درمان، خانواده بیمار را در خصوص عوارض احتمالی روشهای درمانی در جریان بگذارند.

وی همچنین افزود: آموزش قضات، احصاء تخلفات، تخصصی شدن شعب، حمایت از نیازمندان و تقویت ارتباط با مردم از جمله راهکارهایی است که که موجب عدم تشکیل پرونده و کاهش هزینه ها خواهد شد.

در ادامه رئیس سازمان نظام پزشکی استان بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ پرونده در سازمان نظام پزشکی استان تشکیل شده که اکنون حدود ۶۰ فقره از آنها باقی مانده است و امیدواریم تا پایان شهریورماه سال جاری تمام پرونده ها مختومه و به روز شوند.

حیدری با تقدیر و تشکر از رئیس کل دادگستری استان جهت همراهی و حمایت همیشگی دستگاه قضایی از جامعه پزشکی خاطرنشان ساخت: در سازمان نظام پزشکی، اصل بر اجرای عدالت است و در این راستا برنامه های آموزشی جهت کاهش اطاله دادرسی و به روز کردن پرونده ها بخصوص در شهرستانها را در دست اجرا داریم.

وی افزود: شورای عالی نظام پزشکی کشور ۲۵ نفر عضو دارد که ۲ نفر از اعضای آنان از استان کرمانشاه هستند و این باعث افتخار جامعه پزشکی استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه