English

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی:

تسهیل شرایط زیارت وظیفه هر مسئولی در جمهوری اسلامی است

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: مدیران و دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی و مشهد مسئولیت‎های قانونی در تأمین مناسب امنیت، نظارت بر بازار و خدمت‌رسانی شایسته به مردم دارند.

تسهیل شرایط زیارت وظیفه هر مسئولی در جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: تسهیل شرایط زیارت تنها وظیفه آستان قدس نیست، بلکه وظیفه هر مسئولی بوده که در جمهوری اسلامی خدمت می‌کند، زیرا انجام زیارت توصیه اسلام است.

حجت‌الاسلام‌ مروی این سخنان را در دیدار مدیران اجرایی خراسان رضوی که درکمک به تسهیل زیارت وظیفه تمامی مسئولان در جمهوری اسلامی است تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد اظهار کرد و ادامه داد: مدیران و دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی و مشهد مسئولیت‎های قانونی در تأمین مناسب امنیت، نظارت بر بازار و خدمت‌رسانی شایسته به مردم دارند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اگر به‌واسطه کوتاهی در انجام وظایف موجب ایجاد کدورت در ذهن زائری از سفر به مشهد شوند به‌طوری‌که او در آینده از سفر به این شهر منصرف شود، مسئولیت شرعی بر عهده شان خواهد بود و روز قیامت باید پاسخگو باشند، زیرا باعث قطع ارتباط یک انسان با امام و حجت خدا شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌ مروی در خاتمه سخنان خود از همکاری‌های دولت و تمامی مسئولان استانی و شهری با آستان قدس رضوی برای خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا (ع) تشکر کرد.

 یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در این دیدار رویکرد مدیریت و هدف‌گذاری استان را حول محور امام علی بن موسی‌الرضا (ع) دانست و اعلام کرد: حفظ حرمت و کرامت زائران حضرت رضا (ع) وظیفه اصلی و اساسی تمام بخش‎های مرتبط با خدمت‌رسانی به زائران است.

نظری ادامه داد: حتی در مسائل زیرساخت شهری نیز اعتقاد ما بر این است که این زیرساخت‎ها باید در راستای خدمت به مجاوران و زائران حضرت رضا (ع) باشد به‌طوری‌که شرایط تردد آسان و ارزان مردم به پابوسی حضرت رضا (ع) را فراهم آورد.

 سید عبدالله ارجائی شهر مشهد نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات شهرداری مشهد در عرصه‌های گوناگون، از آستان قدس رضوی به سبب همکاری با شهرداری در اجرای پروژه‌های شهری تقدیر کرد و اضافه کرد: از عنایت تولیت آستان قدس رضوی برای کمک به بازگشایی بلوار بصیرت شهرک شهید رجایی که پس از ۲۳ سال انجام شد، تشکر و قدردانی می‌کنم.

ارجائی اتمام پروژه‌های نیمه تمام، توسعه حمل‌ونقل عمومی، اجرای سریع عملیات احداث خطوط مترو، رویکرد ویژه در خصوص اختصاص امکانات فرهنگی و اجتماعی در مقوله بانوان، فراهم آوردن فضا‌های ویژه برای جانبازان و معلولین در حوزه خدمات شهری، افزایش پارک‎های محلات، افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی، توجه به تنظیف و روشنایی شهری را ازجمله برنامه‌های شهرداری معرفی کرد که با قوت در دست انجام است.

 محسن داوری، فرماندار مشهد مقدس نیز در این دیدار از اقدامات فرمانداری در تثبیت، ساماندهی و توانمندسازی حاشیه شهر مشهد سخن گفت و با بیان اینکه باید با حل مشکلات اعتماد مردم را جلب کرد، گفت: با استفاده از پتانسیل مساجد بخشی از مشکلات مردم احصا، دسته‌بندی و اولویت‌بندی شده تا بتوانیم با همراهی دستگاه‎های ذی‌ربط به حل آن‌ها بپردازیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه