English

مدیر کل منابع طبیعی استان اصفهان خبر داد:

اعتبار ۱۵میلیارد تومانی کاشان جهت کنترل سیلاب در رودخانه‌ها

مدیر کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: جهت کنترل سیلاب در رودخانه‌های کاشان اعتبار ۱۵میلیارد تومانی مورد نیاز است.

اعتبار ۱۵میلیارد تومانی کاشان جهت کنترل سیلاب در رودخانه‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا کاظمی در دیدار با فرماندار کاشان با اشاره به اهمیت تکمیل آبخیزداری شهرستان کاشان، بیان داشت: یکی از رودخانه‌هایی که به دلیل شیب زیاد رودخانه حیدر است برای تکمیل آبخیزداری رودخانه حیدر در محدوده بلوار امام رضا (ع) و ناجی‌آباد نیاز به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است.

وی گفت:در خصوص طرح های جنگل کاری و همچنین اجرای طرح آبخیزداری، آبخوان ها و بندهای تاخیری بحث و تبادل نظر گردید که در حال حاضر ۹۰ درصد مطالعات شهر کاشان برای اجرای این طرح ها انجام شده است.

 این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: طرح های نیمه تمام در حوزه آبخیزداری استان ، ۳/۵ میلیون هکتار مطالعات،  که ۲/۸ میلیون هکتار آن طی سنوات گذشته اجرا شده است که ۱/۲  میلیون هکتار مطالعات آماده برای اجرا داریم که از این مقدار براساس مطالعات روز حدود  ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز می باشد.

وی گفت:در حوزه آبخیز داری کاشان، سرریز آبخوان که سال گذشته خساراتی را متحمل شده عملیاتی انجام شده است .

مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان ادامه داد: امیدواریم با مساعدت فرمانداری و شهرداری پروژه  حیدر را در سال ۱۴۰۱ اجرا کنیم که حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی این پروژه است  که طول این دو خاکریز ۵۰۰ متر است که حجم آن  ۱۰۰ هزار متر مکعب است.

کاظمی گفت: یکی دیگر از برنامه های کاشان جلسه ای با ریاست دانشگاه کاشان و دانشکده منابع طبیعی است که تفاهم نامه ای با موضوعات شهرستان کاشان و آران و بیدگل در راستای  اجرا پروژه های منابع طبیعی همکاری ها و تعاملاتی بین دانشگاه و مراکز دانشگاه های تحقیقاتی اجرا شود.

مدیر کل منابع طبیعی استان اصفهان خاطر نشان کرد: امیدواریم در حوزه خشکسالی هم بتوانیم از پتانسیل و توان دانشگاه ها در  بحث مراتع و ایران دارویی استفاده کنیم.

کاظمی در پایان مطالب خود گفت: در بیابان ها گیاهانی کشت می شود که فقط به منظور پیشگیری و مهار و کنترل گرد و غبار و موضوع شن های روان است اما پتانسیلی که در بحث بیابان هست و در دستو کار ما قرار دارد بحث بیابان گردی و جذب توریست و گردشگر در بیابان های کاشان و آران و بیدگل است که  نیاز به سرمایه گذار برای بحث بوم گردی و کمپ های گردشگری در این اراضی بیابانی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه