English

رضا غفاری خبر داد:

افزایش ۱۴ درصدی ورودی آب به سدهای استان اردبیل

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: از ابتدای سال آبی ورودی آب به مخزن سدهای استان نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش یافته است.

افزایش 14 درصدی ورودی آب به سدهای استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رضا غفاری ، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون 161 میلیون مترمکعب آب به مخزن سدهای استان وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در حال حاضر حدود 161 میلیون مترمکعب از حجم 402 میلیونی سدهای استان پر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش را نشان می دهد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: علیرغم وجود افزایش ورودی ها همچنان کسری مخازن سدهای بزرگ استان محسوس بوده و این آورد در صورت تداوم تنها بخشی از اختلاف مخازن را می تواند جبران کند.

غفاری افزود: در سال گذشته بدلیل خشکسالی به وجود آمده و همچنین بالا رفتن دمای هوا و به تبع آن افزایش مصارف در بخشهای مختلف، ذخایر آبی استان اردبیل در پشت سدها به حداقل موجود خود رسید و علی رغم بارش های اخیر هنوز کسری موجود در پشت سدها جبران نشده است.

وی با اشاره به حجم ذخایر سدهای ارس و خداآفرین نیز گفت: متاسفانه حجم ذخایر سدهای مذکور به ترتیب 9 و 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل می گوید: در حال حاضر 60 درصد از حجم کل سدهای استان خالی است و باید در مدیریت مصرف آب در بخش های مختلف توجه ویژه ای شود.

غفاری با اشاره به آخرین وضعیت سد یامچی بعنوان مهمترین سد استان اردبیل به دلیل تامین آب شرب مرکز استان نیز گفت: حدود 38 میلیون مترمکعب آب هم اکنون در پشت سد یامچی جمع شده است که نسبت به سال قبل 12 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی بیان کرد: به زارعین بالادست مخازن سدها توصیه می شود قبل از شروع فصل بهره برداری از انحراف و برداشت آب مازاد بر حقابه خودداری نمایند تا آبگیری سدها برای جوابگویی به مردم شریف استان انجام گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه