English

سید حجت مدنی خبر داد:

افزایش ۱۶ درصدی مصرف سوخت در استان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل گفت: پارسال میزان مصرف سوخت‌های نفتی در این استان ۱۶ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۶ درصدی مصرف سوخت در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید حجت مدنی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: پارسال بیش از ۹۸۰ میلیون لیتر سوخت شامل انواع فرآورده‌های نفتی مایع از جمله بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در سطح منطقه در استان اردبیل توزیع و مصرف شده است .

وی افزود: این میزان مصرف فرآورده نفتی در بازه زمانی یاد شده در مقایسه با میزان مواد سوختی مدت زمان سال  ماقبل آن ۱۶درصد افزایش نشان می‌دهد .

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل ، مصرف بنزین اعم از معمولی، سوپر و یورو ۴، طول پارسال و نسبت به میزان مصرف سال ۹۹ با آنالیز و قیاس ارقام امسال و سال قبل، این فرآورده نفتی با افزایش ۱۶ درصدی همراه بوده است.

مدنی بیان کرد: در همین مدت میزان مصرف نفت گاز هم در طول ۳۶۵ روز سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه پارسال، حکایت از افزایش ۱۳ درصدی دارد.

وی از کاهش ۹ درصدی مصرف نفت سفید در همین مدت نسبت به سال ۹۹ خبر داد و گفت: پارسال فرآورده‌های نفتی توزیع شده در بخش‌های حمل‌و نقل ۵۹ درصد، حرارتی سه درصد، برق ۲۴ درصد، کشاورزی هشت درصد، پروژه‌ها دو درصد و صنایع چهار درصد به مصرف رسیده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل در خصوص پذیرش تانکرهای نفتکش در منطقه اردبیل می گوید: پذیرش نفتکش از طریق دریافت تقاضا از سوی شرکت‌های حمل و نقل امکان پذیر است.

مدنی گفت: پذیرش تانکرهای نفتکش  از طریق شرکت‌های حمل و نقل مجاز دارای پروانه فعالیت معتبر از سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای که قرارداد جدید حمل و نقل فرآورده های نفتی را منعقد کرده‌اند امکان پذیر خواهد بود.

وی بیان کرد: نفتکش های جدید برای مدل های اروپایی بایستی دارای حداکثر ۱۵ سال سن (۱۳۸۶ به بعد) و برای مدل‌های آسیایی دارای حداکثر ۱۰ سال سن (۱۳۹۱ به بعد) باشند.

به گفته مدنی، دارا بودن گواهی معاینه فنی معتبر از مراجع ذیصلاح و همچنین مجهز بودن تانک تریلر به پلاک مجزا و کیت ضد جرقه ADR) دارای گواهی نصب از مراکز ذیصلاح اعلام شده برای برند های آمیکو، البرز، دانگ فنگ، کاوه و فائو و ارائه تعهد از سایر برندها مبنی بر آمادگی نصب کیت مذکور به محض فراخوان شرکت) الزامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه