English

اشتغال‌آفرینی صنایع‌دستی قم آموزش محور می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی و صنایع‎‌دستی قم گفت: اشتغال‌آفرینی صنایع‌دستی قم آموزش محور می‌شود.

اشتغال‌آفرینی صنایع‌دستی قم آموزش محور می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری موج قم، علیرضا ارجمندی در گفتگویی بیان کرد: قم، استانی با ظرفیت گردشگری‌پذیری بالا، سالانه میزبان میلیونی مسافران است که باید از این ظرفیت برای معرفی و عرضه صنایع دستی به عنوان سوغات بهره برد.

وی ادامه داد با توجه به این که سال جدید با شعار «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده‌است، افزود: در تلاش هستیم تا با دانش‌بنیان شدن صنایع‌دستی به سمت اشتغال پایدار حرکت کنیم.

ارجمندی با بیان این که سال گذشته ۱۰میلیارد تومان تسهیلات به صنایع‌دستی تعلق گرفت، گفت:۸۰ درصد مجوزهای صادر شده در سال گذشته برای مشاغل خانگی و ۲۰ درصد کارگاهی بوده‌است.

وی با تاکید بر این که امسال حداکثر مجوز صادر و تسهیلات در حوزه صنایع‌دستی دو برابری خواهد شد، گفت: امیدواریم با کمک دستگاه‌ها با اعطای حدکثری تسهیلات، حداکثر اشتغال را شاهد باشیم.

ارجمندی با اشاره به این که یکی از مشکلات عمده صنایع‌دستی نبود فروش و بازاریابی مناسب است، گفت: در سال جدید برپایی بازار روزانه و هفتگی در محلات مختلف گامی در جهت حمایت از مشاغل حوزه صنایع‌دستی استان خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم همچنین از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در ایستگاه راه‌آهن با محوریت قم شهر ملی انگشتر در ایام نوروز خبر داد.

وی اظهار کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی با محوریت قم شهر ملی انگشتر و با برپایی غرفه انگشتر در ایستگاه راه‌آهن استان در ایام نوروز پذیرای حضور شهروندان و مسافران نوروزی است.

ارجمندی برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در ایستگاه راه‌آهن را با توجه به حجم زیاد مسافران گامی در جهت معرفی هر چه بیشتر قم به عنوان شهر ملی انگشتر دانست وافزود: نامگذاری قم به نام شهر ملی انگشتر، آغاز حرکت برای توسعه این هنر در سطح ملی و بین المللی است.

وی با بیان این که نمایشگاه‌های صنایع دستی نوروزی با شعار «در نوروز ۱۴۰۱ صنایع دستی عیدی دهیم» برپا شده است، گفت: با توجه به ثبت شهر قم به عنوان شهر ملی انگشتر و با وجود توانمندی‌های این شهر در تولید انگشتر این نمایشگاه فرصتی برای درخشش این هنرصنعت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه