English

مجید سلطانی:

سال ۱۴۰۱ با حمایت حاکمیت به توسعه زیرساخت ثابت در کشور نزدیک می شویم

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اختصاص اعتبار در قانون بودجه ۱۴۰۱ برای توسعه زیرساخت ثابت کشور گفت: بعد از ده سال امسال اولین سالی است که با پیش بینی اعتبار عدد ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری در بخش ثابت و با عملیاتی شدن آن آغاز می شود.

سال ۱۴۰۱ با حمایت حاکمیت به توسعه زیرساخت ثابت در کشور نزدیک می شویم

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان ، مجید سلطانی بیان داشت: امیدواریم با تزریق این اعتبار، طرح توسعه ۵ میلیون پورت اینترنت پرسرعت در شرکت مخابرات که مسکوت مانده بود از اواخر سال ۱۴۰۰ آغاز و تا سه سال آینده آماده بهره برداری شود.

وی با اعلام آمادگی برای انجام تمام مسئولیت های محوله از جانب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: با تامین منابع مالی و اجازه ورود به همه ی بازیگران و شرکت های عرصه ارتباطات تا افق۱۴۰۴ به چشم انداز مورد نظر توسعه ارتباطات کشور می رسیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات همچنین با بیان این مطلب که راه حل برون رفت از مشکلات اینترنت تزریق سرمایه برای تبدیل کابل های مسی به کافوی نوری است اظهار داشت: بیشترین فناوری که مشترکین در کشور استفاده می کنند ، فناوری ADSL است که روی کافوها و جعبه های توزیع با کابل مسی ارائه می شود پس به هر میزان که مشترک از مرکز کافو دور می شود میزان کیفیت سرویس پایین می آید.

سلطانی با تاکید برانجام پیش بینی ها و رفع برخی از مشکلات موجود توسط شرکت مخابرات افزود: سرعت پایین توسعه و کمبود منابع باعث شده است تا نتوانیم ۸۰ هزار کافوی مسی در کشور را به کافوی نوری تبدیل کنیم و همین فاصله ی محل ارائه فناوری تا مشترک، موجب نارضایتی در ارائه و دریافت سرویس با کیفیت پایین شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات در ادامه با تاکید بر رسیدن به برنامه ی هدف در سه سال آینده که هشتاد درصد خانوارها باید به اینترنت فیبر نوری متصل شود، گفت: برای انجام این کار نیاز به سرمایه گذرای تقریبی ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان در صنعت ICTاست که بخشی از این عدد توسعه در سال جدید، با حمایت دولت و افزایش تعرفه ها و همچنین تصویب بخشی از مصوبات مجلس که پیشنهاد لایحه توسط دولت در قانون بودجه ۱۴۰۱ است، محقق و حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان از این بودجه در سال اول تامین می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه