English

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

اعطای تسهیلات ساخت مسکن در شهرهای جدید معادل مراکز استان ها

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اعطای تسهیلات ساخت مسکن در شهرهای جدید معادل اعطای تسهیلات درمراکز استان ها خبر داد.

اعطای تسهیلات ساخت مسکن در شهرهای جدید معادل مراکز استان ها

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، امیر زاغیان گفت: سقف تسهیلات اعطایی به پروژه‌های معرفی شده به بانک به منظور احداث در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید (بهارستان، فولادشهر و مجلسی)، ۴۰۰ میلیون تومان معادل سقف‌های تعیین شده جهت مرکز استان است.

وی در خصوص اعطای تسهیلات ساخت مسکن به پروژه‌های معرفی شده در شهرهای جدید استان اظهار کرد: به استناد ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن و مصوبه جلسه شورای پول و اعتبار، تسهیلات ساخت مسکن در شهر های مختلف براساس سقف‌های تعیین شده با ثبت درخواست در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن و معرفی به بانک های عامل قابل پرداخت است. 

زاغیان افزود: بر اساس دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات احداث و نوسازی مسکن افراد حقیقی و حقوقی برای دریافت تسهیلات به سه طریق می توانند تقاضای خود را در سامانه ثبت کنند. بدین منظور یا می‌بایست ثبت درخواست شخصاً از سوی متقاضی صورت گیرد و یا از طریق دستگاه‌های ذیربط اقدام کنند که از جمله این دستگاه‌ها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت بازآفرینی شهری ایران، شرکت‌های عمران شهرهای جدید و اداره‌کل راه و شهرسازی استان‌ است. 

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: روش سوم ثبت تقاضای این تسهیلات، با مراجعه متقاضی به بانک عامل و ثبت درخواست از طریق بانک عامل است. 

 وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات ساخت مسکن در کلانشهر اصفهان ۴۰۰ میلیون تومان، سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: سقف تسهیلات اعطایی به پروژه‌های معرفی شده به بانک به منظور احداث در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید، معادل سقف‌های تعیین شده جهت مرکز استان مربوطه است براین اساس سقف تسهیلات ساخت مسکن در شهرهای جدید (بهارستان، فولادشهر و مجلسی) ۴۰۰ میلیون تومان است. 

امیر زاغیان بیان داشت: این تسهیلات متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه به صورت تدریجی به این شیوه که ۱۰ درصد در مرحله پی کنی- فنداسیون-آماده سازی زمین، ۴۰ درصد در مرحله اسکلت و سقف، ۲۵ درصد در مرحله سفت کاری و ۲۵ درصد در مرحله نازک کاری پرداخت می‌شود و هزینه‌های آماده سازی زمین پس از پی‌کنی و فنداسیون قابل لحاظ است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه