English

شهرام عیدی زاده:

گردش نقدینگی ۴۰ درصد خراسان رضوی در اختیار تنها ۱۰ شرکت است

سرپرست دفتر مطالعات اتاق بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد: انتقال حسابهای بانکی به استان‌ محل استقرار واحدهای مربوطه، نه تنها رونق اقتصادی بلکه بنیه مالی بانکهای منطقه را نیز تقویت می کند.

گردش نقدینگی ۴۰ درصد خراسان رضوی در اختیار تنها ۱۰ شرکت است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، شهرام عیدی زاده سرپرست دفتر مطالعات اتاق بازرگانی خراسان رضوی در خبری اظهار کرد: حسابهای ۱۷ شرکت تولیدی خارج از استان قرار دارد که باید گردش مالی آنها به خراسان رضوی برگردد.

عیدی زاده در ادامه این خبر اطلاع داد: نمونه بارز این موضوع شرکتهای معدنی سنگان در شهرستان خواف با گردش مالی سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان است که این مبلغ از خراسان رضوی خارج می شود.

سرپرست دفتر مطالعات اتاق بازرگانی خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: در حالیکه منابع مذکور باید در حساب بانک‌های استانی سپرده‌گذاری و صرف توسعه و آبادانی این استان بشود.

وی در ادامه تاکید کرد: سرمایه مالی خراسان رضوی با در نظر گرفتن گردش مالی معادن شاخص دیگری مانند فیروزه نیشابور، زغال سنگ سرخس، مس بردسکن، کرومیت سبزوار، نیشابور و فریمان، سنگ مرمر مشهد،کاشی و سرامیک گناباد و سبزوار، می تواند چند برابر افزایش یابد.

سرپرست دفتر مطالعات اتاق بازرگانی خراسان رضوی متذکر شد: طبق برآوردها  ۴۰ درصد گردش نقدینگی استان در اختیار کمتر از ۱۰ شرکت است و توسط آنها به گردش درمی آید، اما نتوانسته ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده بکنیم.

وی همچنین عنوان کرد: انتقال حساب بانکی شرکت‌ها و واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی به استان‌ محل استقرار واحد مربوطه، نه تنها رونق اقتصادی بلکه بنیه مالی بانکهای منطقه را نیز تقویت می کند.

سرپرست دفتر مطالعات اتاق بازرگانی خراسان رضوی در ادامه یادآور شد: بازگرداندن حساب شرکت های یادشده به استان محل فعالیت واحدهای تولیدی ، در کارکرد سیستم بانکی آن منطقه موثر است.

عیدی زاده خاطرنشان کرد: این اقدام قدرت وام دهی و گردش بانکی را برای تامین منابع مالی افزایش می دهد و این شرکتها با بازگرداندن حساب بانکی به محل استقرار خود بخشی از مسئولیتهای اجتماعی را انجام می دهند و مردم منطقه از فعالیت آنها بهره مند می شوند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه