English

عباسعلی کیانی:

کشف و ضبط محموله گیاهان دارویی در منطقه سبزوار

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار بیان کرد: هم‌زمان با فصل رویش این گیاه در اواخر بهمن‌ماه، گشت‌های نظارتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، نیروی انتظامی و حوزه مقاومت بسیج شهرستان‌ در منطقه حضور دارند.

کشف و ضبط محموله گیاهان دارویی در منطقه سبزوار

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عباسعلی کیانی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار در خبری اعلام کرد: با تلاش ماموران یگان حفاظت این نهاد، یک محموله ۳۰۰ کیلوگرمی قاچاق مرتعی گیاه داوریی "کما" در بخش روداب این شهرستان کشف و ۲ متهم در این ارتباط دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

کیانی در ادامه اضافه کرد: گیاه دارویی کما بر اثر خشکسالی در معرض نابودی است از این رو  برابر هماهنگی به عمل آمده با دادستان شهرستان، برخورد با فروشندگان این گیاه در دستور کار یگان حفاظت این اداره، قرار گرفته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار همچنین تصریح کرد: هم‌زمان با فصل رویش این گیاه در اواخر بهمن‌ماه، گشت‌های نظارتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، نیروی انتظامی و حوزه مقاومت بسیج شهرستان‌ در منطقه حضور دارند.

وی متذکر شد: حمل بی مجوز چوب و گیاهان مرتعی علاوه بر ضبط مال، مجازات جزای نقدی و حبس را برای محکومان به دنبال دارد و هر بوته از کما، حاصل جوانه مولد گل آن است که در صورت برداشت سال‌ها طول می‌کشد تا دوباره احیا شود و بذر خاصی برای کاشت ندارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار یادآور شد: برداشت و حمل گیاهان دارویی، مرتعی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع است و براساس موارد قانونی، قاچاق کالا محسوب می‌شود و در راستای وظایف قانونی با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی قاطعانه برخورد می‌شود.

کیانی در خاتمه خاطرنشان کرد: مردم طبیعت‌ دوست می‌توانند اخبار مربوط به آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی ، چوب و زغال را به شماره تماس ۱۵۰۴ اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن علاوه بر حفاظت از عرصه‌های ملی با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه