English

علی اصغر امانیان:

تولید ۱۹ تن گوشت ماهیان خاویاری در سبزوار

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار بیان کرد: واحدهای پرورش ماهی خاویار شهرستان سبزوار در ۲ حوزه پروار ماهی و استحصال خاویار فعالیت دارند و ۴۵ کیلو گرم خاویار نیز به کشورهای منطقه صادر کرده اند.

تولید  ۱۹ تن گوشت ماهیان خاویاری در سبزوار

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اصغر امانیان مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در خبری اعلام کرد: از ابتدای امسال‌ تاکنون ۱۹ هزار کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری در مزارع پرورش ماهی این شهرستان تولید و روانه بازار شده است.

امانیان در ادامه این خبر با اشاره به مراکز متعدد پرورش ماهی در منطقه سبزوار تصریح کرد: سبزوار در حوزه تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی پیشگام است و هم اینک پنج واحد پرورش خاویار در این شهرستان فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار همچنین اضافه کرد: واحدهای پرورش ماهی خاویار شهرستان سبزوار در ۲ حوزه پروار ماهی و استحصال خاویار فعالیت دارند که طی سال جاری علاوه بر ۱۹ تن گوشت ۴۵ کیلو گرم خاویار نیز به کشورهای منطقه صادر کرده اند.

وی در ادامه متذکر شد: با توجه به ظرفیت سبزوار در تولید شیلات، عملیات ساخت شهرک آبزی‌پروری و پرورش ماهیان خاویاری شهرستان با حمایت‌های دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مساحت ۶ هکتار با استفاده از آب رودخانه کال شور به ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار آغاز شده است.

امانیان در خاتمه با اشاره به میزان تولید گوشت ماهی پرورشی در غرب خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شهرستان سبزوار با تولید سالانه سه هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی حدود ۳۰ درصد تولید ماهی خراسان رضوی را در اختیار دارد و طی سالیان گذشته رتبه نخست تولید شیلات در این استان را کسب کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه