English

محمد اورانی:

آبیاری نوین در گستره ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان رضوی

رییس جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: استان خراسان رضوی در میزان اجرایی کردن طرح سامانه‌های آبیاری نوین طی امسال رتبه اول کشور و از نظر سطح اجرا، رتبه سوم کشور را دارد.

آبیاری نوین در گستره ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد اورانی رییس جهاد کشاورزی خراسان رضوی اعلام کرد: طرح سامانه‌های نوین آبیاری در گستره حدود ۱۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون اجرا شده است.

اورانی در ادامه این خبر اضافه کرد: تاکنون در سطح ۱۸۹ هزار و ۸۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان خراسان رضوی سامانه‌های آبیاری نوین اجرا شده است که شامل آبیاری قطره‌ای، بارانی و کم فشار می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: بیشترین سطح اجرایی سامانه‌های نوین آبیاری در خراسان رضوی طی سال جاری به ترتیب مربوط به  شهرستانهای رشتخوار با هزار و ۲۱۸ هکتار، نیشابور با ۶۴۴ هکتار و بردسکن با ۶۳۰ هکتار ثبت شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، استان خراسان رضوی در میزان اجرایی کردن طرح سامانه‌های آبیاری نوین طی امسال رتبه اول کشور و از نظر سطح اجرا، رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

رییس جهاد کشاورزی خراسان رضوی متذکر شد: طرحهای اجرا شده و در دست اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در خراسان رضوی مربوط به اعتبارات سال ۱۳۹۸ و قبل از آن است.

وی یادآور شد: اعتبارات مصوب امسال خراسان رضوی برای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین هزار و ۵۵۶ میلیارد و ۱۴ میلیون ریال می باشد که تاکنون ۲۳۰ میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال از این حجم اعتبار تخصیص یافته است.

اورانی در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد و گفت: اکنون سازمان در همین چهارچوب در حال معرفی پروژه‌های سامانه‌های آبیاری نوین استان به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه