English

مصطفی نصیری ورگ:

شکسته شدن رکورد صادرات مرز ریلی سرخس

مدیر کل راه آهن خراسان بیان کرد: عمده کالای صادراتی از مرز سرخس، سیمان با سهم ۳۱ درصد و عمده مقاصد صادراتی نیز کشور ازبکستان با سهم ۳۹ درصد و ترکمنستان با سهم ۳۷ درصد بوده است.

شکسته شدن رکورد صادرات مرز ریلی سرخس

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مصطفی نصیری ورگ مدیر کل راه آهن خراسان در خبری اعلام کرد: با صدور بیش از یک میلیون تن کالا، رکورد صادرات از مرز ریلی سرخس با کشور ترکمنستان شکسته شد.

نصیری در ادامه این خبر تصریح کرد: صادرات کالا به کشورهای آسیای مرکزی از طریق مرز ریلی سرخس طی ۱۱ ماه امسال به یک میلیون و هفت هزار تن رسید که رکورد جدید در زمینه صادرات ریلی طی ۲۵ سال گذشته است.

مدیر کل راه آهن خراسان همچنین اضافه کرد: این مقدار کالای صادراتی با ۱۶ هزار و ۷۲ دستگاه واگن و از طریق مرز ریلی سرخس به کشورهای آسیای مرکزی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: میزان بارگیری راه آهن خراسان ۸۱۵ هزار تن کالای صادراتی بوده که رتبه نخست صادرات ریلی کشور را داشته و سهم ۸۱ درصدی از کل صادرات مرز سرخس را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل راه آهن خراسان متذکر شد: عمده کالای صادراتی از مرز سرخس، سیمان با سهم ۳۱ درصد و عمده مقاصد صادراتی نیز کشور ازبکستان با سهم ۳۹ درصد و ترکمنستان با سهم ۳۷ درصد بوده است.

وی در ادامه یادآور شد: واحدهای تولیدی، بخش صنعت و صادرات نیازمند حمایت هستند و  در این راستا راه‌آهن به همراه بخش خصوصی در جهت تأمین واگن مورد نیاز صادرکنندگان گام برداشته و بستر لازم برای استفاده از ناوگان داخلی در امر صادرات را فراهم نموده است.

نصیری ورگ در خاتمه خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به مشتریان در ایام تعطیل، تخفیف‌های متنوع برای کالاهای صادراتی و جلسات چندجانبه با واحد های تولیدی و صنعتی از جمله اقدامات تاثیرگذار در افزایش چشمگیر کالاهای صادراتی در سال جاری برشمرده می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه