English

مصطفی نصیری‌ورگ:

صادرات ریلی از سرخس به آسیای مرکزی، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است

مدیرکل راه‌آهن خراسان بیان کرد: کمک به رفع موانع واحدهای تولیدی و حمایت از بخش صنعت و صادرات از اهداف عمده راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است.

صادرات ریلی از سرخس به آسیای مرکزی، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مصطفی نصیری‌ورگ مدیرکل راه‌آهن خراسان در خبری اعلام کرد: حجم صادرات کالا از مرز ریلی سرخس در شمال خراسان رضوی به ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی ظرف هشت ماه گذشته امسال به میزان ۱۰۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت.

نصیری‌ورگ در ادامه این خبر اظهار کرد: ۷۵۱ هزار تن محموله صادراتی توسط ۱۱ هزار و ۹۰۰ دستگاه واگن باری قطار ظرف این مدت از طریق پایانه مرزی سرخس به مقصد کشورهای آسیای میانه بارگیری و صادر شد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان در ادامه همچنین عنوان کرد: بر این اساس خراسان رضوی رتبه نخست صادرات ریلی ایران را به خود اختصاص داد که معادل ۹۳ درصد از مجموع صادرات از طریق گذرگاه مرزی سرخس است.

وی در ادامه متذکر شد: عمده کالای صادراتی از مرز سرخس، سیمان با سهم ۳۳ درصد از مجموع کالاها اعلام شده است و مقصد عمده این صادرات کشور ازبکستان با سهم ۴۳ درصد و سپس ترکمنستان با سهم ۳۸ درصد بوده‌اند.

مدیرکل راه‌آهن خراسان تاکید کرد: کمک به رفع موانع واحدهای تولیدی و حمایت از بخش صنعت و صادرات از اهداف عمده راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است و بستر لازم برای استفاده از ناوگان داخلی در امر صادرات با تلاش در جهت تأمین واگن مورد نیاز صادرکنندگان توسط راه‌آهن و بخش خصوصی از طریق کشورهای آسیای مرکزی، محقق خواهد شد.

نصیری در خاتمه یادآور شد: تداوم خدمت به مشتریان ریلی در ایام تعطیل، ارائه تخفیفهای متنوع برای کالاهای صادراتی و برگزاری نشستهای چندجانبه با مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی از  دیگر اقدامات راه‌آهن خراسان به منظور حمایت از تولید ملی و افزایش چشمگیر کالاهای صادراتی ظرف امسال بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه