English

سید حامد عاملی:

ظرفیت های توسعه کشاورزی فناورانه شناسایی و معرفی شود

استاندار اردبیل خواستار شناسایی ظرفیت های توسعه کشاورزی فناورانه و ایجاد زمینه برای حضور سرمایه گذاران توانمند شد.

ظرفیت های توسعه کشاورزی فناورانه شناسایی و معرفی شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید حامد عاملی ، استاندار اردبیل در جلسه کارگروه اشتغال استان با محوریت پروژه های اشتغالزای کشاورزی گفت: توسعه کشت گلخانه ای هیدروپونیک، بررسی زمینه های افزایش کشت خانگی ،توجه به فناوری های هوشمند در حوزه کشاورزی ، زراعت چوب ، ایجاد باغات در اراضی شیب‌دار و بررسی کشت محصولات با ارزش در مناطق مختلف استان باید مورد توجه متولیان بخش کشاورزی استان قرار گیرد.

وی افزود: تهیه مجموعه هایی در محورهای یاد شده برای معرفی به سرمایه گذاران توانمند، می تواند در رونق این بخش موثر بوده و زمینه ایجاد اشتغال بیشتر را فراهم کند.

استاندار اردبیل گفت: در خصوص توسعه کشت گلخانه ای ، لازم است کارشناسان و متخصصان این بخش حدود ۲۰۰ هکتار از مناطق مختلف دارای پتانسیل و زیرساخت استان که برای کشت انواع مختلف محصولات مناسب باشد ، شناسایی و جانمایی های لازم را انجام دهند.

عاملی می گوید: با انجام مطالعات کارشناسی و ایجاد زمینه سرمایه گذاری در حوزه گلخانه، می‌توانیم مطمئن باشیم که در ۲ سال آینده گلخانه هایی باکیفیت و فناوری بالا خواهیم داشت.

وی افزود: اجرای باغات با کشت گونه های با کیفیت در اراضی شیب‌دار و مساحت مشخص با توجه به پتانسیل منطقه نیز می تواند در توسعه اقتصادی تاثیر بالایی داشته باشد.

استاندار اردبیل انجام مطالعات برای ایجاد ۵۰۰ هکتار باغات دیم و جانمایی محصولات با ارزش که از چند جهت دارای مزیت باشد، را از دیگر اقدامات مورد انتظار در این بخش عنوان کرد.

عاملی گفت: کشت درختان گل سرخ ، زراعت چوب و کشت میوه های باارزش و صادراتی نیز از جمله محصولاتی است که در صورت وجود پتانسیل می تواند نتیجه بخش باشد و لازم است مطالعات کارشناسی در این خصوص صورت پذیرد.

او در ادامه به ظرفیت های مجموعه کشت و صنعت مغان در زمینه کشاورزی اشاره کرد و خواستار بهره مندی از این مجموعه در تولید محصولات دارای ارزش شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه