English

فولادگر مطرح کرد:

ضرورت توجه به اکوتوریسم و گردشگری پایدار در اصفهان

مشاو وزیر اقتصاد و رئیس کارگروه اقتصادی بنیاد نصف‌جهان با اشاره به ظرفیت اصفهان برای میزبانی کنفرانس بین‌المللی اکوتوریسم و گردشگری پایدار، اظهار داشت: متأسفانه در طول سال‌های گذشته در اصفهان در زمینه جذب سرمایه‌گذار حوزه گردشگری عملکرد مناسبی نداشته ایم.

ضرورت توجه به اکوتوریسم و گردشگری پایدار در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حمیدرضا فولادگر در هجدهمین جلسه کارگروه اقتصادی بنیاد نصف‌جهان با موضوع بررسی ظرفیت‌های حوزه گردشگری استان با بیان اینکه سرمایه‌گذاران زیادی حتی از میان اصفهانی‌های مقیم خارج از کشور حاضر به سرمایه‌گذاری در اصفهان هستند، گفت: متأسفانه این افراد علاقه‌مند در دوره‌های گذشته جذب نشده‌اند که امیدوارم در تیم جدید مدیریتی استان  این اتفاق رخ دهد.

وی افزود: همچنین اگر در تعامل بخش‌های گوناگون به این نتیجه رسیدیم که ظرفیت میزبانی از کنفرانس بین‌المللی اکوتوریسم و گردشگری پایدار در اصفهان را داریم، باید هرچه زودتر وارد مرحله اجرا شویم.

فولادگر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مفاد تبصره 18 قانون بودجه 1401 بیان کرد: اگر با ایجاد منابع جدید مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی بتوانیم درآمد مالیاتی استان را بالاتر از میزانی که در قانون بودجه آمده محقق کنیم، مازاد آن به استان برگردانده می‌شود. البته در این راه نباید فشار مضاعفی به مردم وارد شود و تمرکز باید بر جلوگیری از فرار مالیاتی باشد.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه منابع ذکر شده در تبصره 18 مقرر شده در قالب صندوق‌های پیشرفت و عدالت استانی صرف تأمین مالی زیرساخت‌های تولید و حمایت از اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی شود، تاکید کرد: ضروری است که بخش خصوصی در شناسایی و فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی  برای  تامین منابع این صندوق و همچنین در هزینه کرد و ارائه تسهیلات برای پروژه های اشتغال زا به دولت کمک کند.

برای میزبانی اصفهان در کنفرانس بین‌المللی اکوتوریسم و گردشگری پایداربرنامه ریزی شود

در ادامه علی کرباسی‌زاده، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که روند میزبانی تهران از کنفرانس بین‌المللی اکوتوریسم و گردشگری پایدار متوقف نشده و همچنان پیگیری شود اما مطالعات و ارزیابی آن نیز توسط کمیسیون گردشگری، صنایع‌دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان انجام گیرد تا در صورت وجود ظرفیت میزبانی، برای برگزاری این رویداد در اصفهان با همکاری بخش‌های گوناگون برنامه‌ریزی و اقدام شود.

وی با اشاره به تجربه موفق و متفاوت غرفه اصفهان در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در بهمن ماه سال جاری با همراهی دستگاه‌های گوناگون استان گفت: پس از پایان نمایشگاه نیز این غرفه با توافق یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تجاری تهران در این مجموعه مستقر شده و به این ترتیب مخاطبان بسیار بیشتری نیز از این غرفه بازدید خواهند کرد.

حضور فعال اتاق بازرگانی اصفهان در تشکیل شورای بین الملل استان

گردشگری اصفهان

احسان شهیر، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز با اشاره به احیا و تشکیل شورای بین‌الملل استان با حضور استاندار و شهردار اصفهان اظهار داشت: با احیای این شورا به نوعی همدلی اولیه رسیده‌ایم و اتاق بازرگانی نیز در این زمینه حضور فعال دارد. پس از بررسی اولیه و ارائه گزارش از سوی کمیسیون گردشگری، صنایع‌دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان، آمادگی انجام سایر هماهنگی‌های لازم در استان برای میزبانی از کنفرانس بین‌المللی اکوتوریسم و گردشگری پایدار را داریم.

اصفهان می‌تواند یکی از مقاصد و پایگاه‌های اصلی اکوتوریسم در دنیا باشد

همچنین اسماعیل کریمی فعال حوزه گردشگری ضمن ارائه توضیحاتی درباره هفدهمین کنفرانس بین‌المللی اکوتوریسم و گردشگری پایدار که میزبانی آن به تهران سپرده شده ، اظهار داشت: میزان اقامت و هزینه‌کرد تورهای اکوتوریسم بسیار بیشتر از تورهای معمولی است. در اکوتوریسم علاوه بر حفاظت از محیط زیست، بر احترام به فرهنگ بومی کشور مقصد نیز بسیار تأکید می‌شود. با توجه به چهارفصل بودن کشورمان، ایران و بویژه شهر اصفهان می‌توانند یکی از مقاصد و پایگاه‌های اصلی اکوتوریسم در دنیا باشند.

موضوعات مربوط به بودجه توسط ستادی ویژه در استان پیگیری شود

عباس حاج‌رسولیها، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز درخصوص دیگر دستورکار جلسه با موضوع سهم استان از بودجه 1401 گفت: موضوعات مربوط به بودجه و اجرای تبصره 18 قانون بودجه 1401 باید توسط ستادی ویژه در استان پیگیری شود و آمادگی داریم با استفاده از ظرفیت بخش‌های اقتصادی شهرداری به کمک استان بیاییم؛ اما این امر مستلزم وجود یک دبیرخانه فعال با حضور مدیران اقتصادی توانمند است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه