English

قادر برجی خبر داد:

افزایش ۲۶۸ درصدی اعتبارت بخش درمان تامین اجتماعی اردبیل

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: طی سال های اخیر اعتبارات بخش درمان تامین اجتماعی استان 268 درصد رشد داشته است.

افزایش ۲۶۸ درصدی اعتبارت بخش درمان تامین اجتماعی اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، قادر برجی ، مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل در نشست خبری با خبرنگاران اردبیل که در سالن جلسات مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل برگزار شد گفت: با توجه به اقدامات انجام یافته در طی سال‌های اخیر اعتبارات بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی استان اردبیل از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ از رشد ۲۶۸ درصدی برخوردار بوده و در بخش اعتبارات تغییرات اساسی نیز اعتبار این بخش از ۶۰۰ میلیون تومان سال ۹۶ به ۷.۴ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر ۴۸ درصد از جمعیت استان اردبیل به میزان ۶۰۸ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و بیش از ۱.۶ میلیون نفر مراجعه به مراکز ملکی تامین اجتماعی در استان اردبیل انجام یافته که بیش از ۲.۵ برابر بیمه‌شدگان است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته ۴۰۰ هزار نفر به بیمارستان سبلان و هم‌چنین ۱۲۰ هزار نفر به اورژانس مراجعه کرده‌اند و تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ عمل جراحی انجام گرفته است.

برجی بیان کرد: در سال‌جاری اعتبار مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل ۷۳۰ میلیارد تومان بود که طبق پیش‌بینی‌های انجام یافته اعتبار مورد نیاز در سال ۱۴۰۱ به میزان یک هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۱۰ تخت بیمارستانی فعال در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد ۲۰۶ تخت مربوط به حوزه تامین اجتماعی استان بوده و در حالی که تعداد بیمه‌شدگان و افراد تحت پوشش این سازمان در استان اردبیل از سال ۷۵ تا امروز رشد ۳۰۰ درصدی داشته اما زیرساخت‌های استان در این بخش توسعه نیافته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: با توجه به این موضوع در طی سال‌های اخیر اقداماتی در راستای توسعه زیرساختی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان انجام دادیم، به طوری که در طی ۲ سال اخیر ۴۸ میلیارد تومان اعتبار فقط برای خرید تجهیزات مختلف هزینه شده و تعداد ۲۱۸ نیروی انسانی جدید نیز جدب شده است.

برجی گفت: اقدامات توسعه‌ای در شهرستا‌ن‌های مختلف استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته و در شهرستان اردبیل که به عنوان مرکز ریفرال استان است ۵۳ درصد جمعیت به تعداد ۳۱۸ هزار و ۹۹۴ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارد.

وی می گوید: در کنار این اقدامات انجام یافته، در حال حاضر ارتقا تخت‌های بیمارستان ارس از ۴۶ تخت به ۱۰۰ تخت بیمارستانی و هم‌چنین ایجاد بخش‌های ویژه و اورژانس استاندارد و به‌روز از جمله اصلی‌ترین نیازهای شهرستان پارس‌آباد است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: در شهرستان مشگین‌شهر ۴۵ درصد از مردم به تعداد ۶۶ هزار و ۲۷۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و میانگین سرانه تخت‌های بیمارستانی در این شهرستان با ۱.۱ تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر پایین‌تر از میانگین کشوری و استانی (۱.۹ تخت) است، لذا افزایش تخت‌های بیمارستانی در این شهرستان یکی از اصلی‌ترین نیازهای کنونی است.

برجی می گوید: در طی ۲ سال اخیر راه‌اندازی دستگاه سونوگرافی، تبدیل دستگاه رادیوگرافی آنالوگ به دیجیتال، بازسازی سیستم تاسیساتی و حرارتی مرکزی و ... با اعتبار ۸ میلیارد تومانی از جمله اقدامات انجام یافته در شهرستان مشگین‌شهر بوده است.

وی افزود: در شهرستان خلخال نیز ۳۷ هزار و ۶۲۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که سازه کنونی درمانگاه این شهرستان جوابگوی مراجعه‌کنندگان نیست، از این رو ساخت درمانگاه جدید در این شهرستان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در دستور کار قرار گرفته و با اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی به مرحله اجرا می‌رسد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: شهرستان گرمی ۲۸ هزار و ۶۶ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و درمانگاه موجود در این شهرستان متناسب با نیازها و در شأن مراجعه‌کنندگان نبود و لذا ساخت درمانگاه جدید در این شهرستان نیز در دستور کار قرار دارد و اما تا به امروز زمین مورد نیاز تحویل داده نشده و در صورت تحویل زمین عملیات ساخت این درمانگاه نیز آغاز می‌شود.

به گفته برجی مجوز مورد نیاز برای ساخت درمانگاه در شهرستان بیله‌سوار نیز دریافت شده و مکاتبات لازم برای تحویل زمین مورد نیاز برای ساخت درمانگاه در این شهرستان انجام یافته است.

وی به آغاز عملیات اجرایی ساخت درمانگاه در شهرستان نمین گفت: عملیات ساخت این پروژه فردا آغاز می‌شود و سال‌جاری نیز می‌توان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این درمانگاه جذب کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: رتبه استان اردبیل در درمان بیماران سرپایی در جایگاه ۲۷ کشوری قرار دارد و این موضوع سبب شد تا با رایزنی‌های انجام یافته در نهایت مجوز ساخت ۴ درمانگاه در استان اردبیل را دریافت کنیم که در شهرستان‌های مختلف استان اجرا می‌شود و علاوه بر آن در تلاش برای کسب مجوز درمانگاه شماره ۲ در شهرستان اردبیل هستیم.

برجی می گوید: افزایش تخت‌های بیمارستان سبلان اردبیل به ۲۵۰ تخت، راه‌اندازی درمانگاه شماره ۲ اردبیل، احداث بیمارستان ۱۰۰ تخت‌خوابی مشگین‌شهر، احداث درمانگاه در شهرستان‌های خلخال، گرمی و بیله سوار و ارتقای تخت‌های بیمارستان ارس پارس آباد به ۱۰۰ تخت و هم‌چنین راه‌اندازی دستگاه آنژیوگرافی در بیمارستان سبلان و سی.تی.اسکن در بیمارستان ارس از جمله نیارهای اساسی استان اردبیل در حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی است که باید در سال‌های آتی انجام یابد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه