English

علیرضا قاسمی فرزاد:

مشکل زیرساخت ارتباطی روستاها رفع شود/ در برنامه‌ریزی ستاد خدمات سفر نوروزی تدابیری متناسب با وضعیت کرونا اتخاذ می‌شود

استاندار همدان با تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی گفت: موضوع نصب آنتن‌ها پیگیری شود تا مشکل زیرساخت ارتباطات و اینترنت روستاها برطرف شود.

مشکل زیرساخت ارتباطی روستاها رفع شود/ در برنامه‌ریزی ستاد خدمات سفر نوروزی تدابیری متناسب با وضعیت کرونا اتخاذ می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج همدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی استان گفت: در بحث سفر نوروزی، تدابیر و پیش‌بینی‌های ما حول موضوع کووید-19 است. خوشبختانه با اقدامات بسیار موثر و ارزشمندی که دولت سیزدهم  و مجموعه وزارت بهداشت انجام دادند، وضعیت نسبتا باثباتی ایجاد شده است اما امکان شکنندگی این وضعیت وجود دارد. 

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: اگر امروز در سایر کشورهای جهان وضعیت ابتلا به اُمیکرون شدت دارد به علت فاصله گرفتن از زمان تزریق واکسن است که با گذشت زمان آثار پادتن کاهش یافته است. با توجه به اینکه در کشور ما واکسیناسیون با تاخیر انجام شده است، افراد کمتری مبتلا شده‌اند. پس از پایان بهمن با دور شدن از زمان واکسیناسیون در صورت رعایت نکردن فاصله اجتماعی و ضوابط بهداشتی ممکن است درگیر موج ششم کرونا شویم.

وی افزود: بر فرض اینکه موج ششم رخ ندهد و درصد واکسیناسیون به بالای 90 درصد برسد و سه دوز واکسن تزریق شود؛ باید تدابیر و پیش‌بینی‌های لازم را در زمینه سفر داشته باشیم که غافلگیر نشویم. 

استاندار همدان گفت: شرایط سفر نوروزی امسال با چند سال قبل تفاوت اساسی دارد، در طول این دو سال محدودیت‌های سفر در بحث کرونا پیش آمد. ممکن است امسال این محدودیت‌ها برداشته شود. استان همدان یکی از مقاصد سفر است. لذا تمام مجموعه‌ها باید پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم را اتخاذ کنند. 

وی تصریح کرد: کمیته‌هایی که پیش‌بینی شده با تشکیل کارگروه‌های تخصصی خود در کمیته‌های حمل و نقل، خدمات، امداد و نجات، خدمات انتظامی و ترافیک درون شهری، هماهنگی امور شهرداری‌ها، خدمات اسکان، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، برنامه‌ریزی و آمار و اطلاع‌رسانی در ایام باقیمانده تشکیل جلسه دهند و تدابیر لازم را اتخاذ کنند. 

استاندار همدان تاکید کرد: در ابتدا بایستی مراکز اقامتی ما در سطح استان و همچنین شهرداران آمادگی لازم را داشته باشند. متاسفانه فرمانداران در این جلسه دعوت شدند اما جز سرپرست فرمانداری بهار، سایر فرمانداران در این جلسه حضور ندارند. در هر صورت این جلسات به صورت شهرستانی نیز باید تشکیل شود و هر شهرستان آمادگی لازم را برای انجام سفرها داشته باشد. 

نماینده عالی دولت در استان همدان اظهار کرد: پس از دو سال ممنوعیت سفر، ترددهای جاده‌ای افزایش خواهد یافت که نیازمند توجه ویژه پلیس‌ِراه به کنترل سرعت است و لازم است علاوه بر دوربین‌ها، کنترل‌های نقطه‌ای داشته باشند تا میزان تلفات افزایش نیابد. نقاط حادثه‌خیز در فاصله باقیمانده حتی‌المقدور رفع شود.

وی پیشنهاد کرد: در بحث ارائه خدمات بانکی؛ میزان برداشت مجاز طی 24 ساعت افزایش یابد. شرکت‌های بیمه‌ای باید به جهت ارائه خسارت شیفت‌بندی مناسبی جهت ارائه خدمات داشته‌باشند.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: اتاق اصناف و مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت تعمیرگاه‌های خودرو را کنترل کنند و تعمیرکاران انواع خودرو در زمان تعطیلات نیز به ارائه خدمات بپردازند. لیست این تعمیرکاران با آدرس آن‌ها از طریق چادرهای راهنمای سفر هلال احمر در ورودی شهرها به مسافران ارائه شود. 

وی افزود: همچنین نظارت لازم صورت گیرد تا نانوایی‌ها در تعطیلات عید یک مرتبه تعطیل نشوند. مخصوصا نانوایی‌ها در مسیر عبور خودروها باز باشند. 

استاندار همدان خطاب به مجموعه شرکت توزیع نیروی برق گفت: طی مدت اخیر به دلیل صرفه‌جویی در برق، عامل روشنایی معابر اتوبان‌ها و آزادراه‌ها خاموش است که این مسئله با توجه به کثرت سفر بسیار خطرناک و خطرساز است. حتما روشنایی مسیرهای جاده‌ای تامین شود.

وی ادامه داد: در بحث سوخت‌رسانی؛ نازل‌های سوختی که در سطح شهر که دارای مشکل هستند، بازدید، بررسی و رفع مشکل شوند. 

وی با بیان اینکه خانه مسافرها به عنوان یک تهدید (از دیدگاه امنیتی) به شمار می‌رود، تاکید کرد: حوزه معاونت سیاسی و امنیتی و کارگروه‌های ذیل شورای تامین بایستی مصوبات لازم را در این خصوص داشته باشند. سطح نازل خدمات در این خانه مسافرها سبب از بین رفتن اعتبار استان و شهر ما می‌شود. بنابرین بایستی کنترل شوند و یا تدابیری اتخاذ شود تا هر کسی نتواند این خدمات را ارائه کند. اتحادیه مربوطه سازوکار مناسبی برای آن ایجاد کند. پیش از اتخاذ سازوکارِ مناسب باید به سرعت از این موضوع جلوگیری شود و به شدت با آن برخورد شود. 

استاندار همدان تاکید کرد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا و عدم مرخصی کادر درمان در این زمان، بیمارستان‌ها به یکباره خالی از کادر درمان نشود و کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها نیز به ارائه خدمات بپردازند. 

استاندار همدان با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس مکان بسیار ارزشمند و قابل توجهی است، گفت: بایستی با تدبیرات لازم در جهت انجام یک اقدام فرهنگی، مسافران و گردشگران را به سمت بازدید از این مکان هدایت کرد.

قاسمی‌فرزاد گفت: مدارس و دستگاه‌های دولتی در مدت تعطیلات پارکینگ خود را در اختیار پارک خودروهای مسافرین قرار دهند به ویژه در مراکز اطراف مراکز گردشگری مانند آرامگاه بوعلی‌سینا و ارامگاه باباطاهر و مراکز خرید و بازار و ... .  همچنین نمازخانه‌های بین‌راهی با رعایت اصول بهداشتی باز باشند. 

وی در خصوص زیرساخت ارتباطی روستاها گفت: اداره کل ارتباطات عدم اجازه نصب آنتن را به عنوان اشکال اساسی مطرح می‌کند. این موضوع باید پیگیری شود تا مشکل آنتن‌دهی و اینترنت رفع شود. 

ظرفیت ترافیکی جاده گنجنامه به حالت عادی بازگردد

فرزاد تیموری،  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان در این جلسه گفت: یکی از اماکنی که در ایام عید از جانب مسافران و شهروندان به کرات مورد استفاده قرار می‌گیرد، جاده گنجنامه است. نیاز است تراشه حفاری شده در این مسیر ترمیم شود تا ظرفیت ترافیکی این مسیر به حالت عادی خود بازگردد. 

تیموری ادامه داد: تقسیم وظایف بین اداره کل راهداری و شهرداری شفاف شود. حریم شهر همدان از میدان عباس‌آباد شروع می‌شود و پس از حریم شهر، نگهداری جاده و نظافت از عهده شهرداری خارج می‌شود.

وی افزود: طبق تجربه سال‌های گذشته بخش عمده‌ای از مسافران چادرهای خود را برای اسکان انتخاب می کنند و در پارک‌ها مستقر می‌شوند. گاهی این مسافران دچار مشکلات جدی می‌شوند. بایستی از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها از جمله سالن‌های ورزشی و همچنین نمایشگاه بین‌المللی استفاده کنند تا اگر زمانی هوا نامساعد شد، این دسته از مسافران چادرهای خود را در این اماکن برپا کنند تا از مشکلات ناشی از برودت هوا جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه