English

حمیدرضا اسلامی:

بیماری کووید ۱۹ یا همان کرونا از طریق اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی بیان کرد: ذخایر خونی با توجه به کاهش میزان مراجعه مردمی به پایگاه‌های اهدای خون در ایام سرد سال، ناپایدار است و باید با مشارکت همیشگی مردمی در زمان نیاز این مهم جبران گردد.

بیماری کووید ۱۹ یا همان کرونا از طریق اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا اسلامی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی عنوان کرد: باور غلط انتقال کرونا از طریق اهدای خون یکی از علل کاهش ذخایر خونی در استان است و حال آنکه ویروس کرونا از راه خون قابلیت انتقال ندارد.

اسلامی همچنین در ادامه افزود: بیماری کووید ۱۹ یا همان کرونا از طریق اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود و متاسفانه یک تصور غلط در بین عده‌ای از مردم به وجود آمده است که این ویروس از این طریق قابلیت انتشار دارد.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی متذکر شد: از سوی دیگر ذخایر خونی با توجه به کاهش میزان مراجعه مردمی به پایگاه‌های اهدای خون در ایام سرد سال، ناپایدار است، لذا برای امکان ثبات ذخایر استان و تداوم پاسخگویی به نیاز روزافزون مراکز درمانی، از واجدان شرایط با هر گروه خونی دعوت می‌شود در روزهای آتی به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: هر ساله با سرد شدن هوا و در ۲ سال اخیر با وجود بحران کرونا، میزان مراجعه مردمی به منظور اهدای خون در این ایام کاهش یافته است که باید با مشارکت همیشگی مردمی در زمان نیاز این مهم جبران گردد.

اسلامی در خاتمه گفت: از کلیه واجدان شرایط اهدای خون برای پاسخگویی به نیاز همه گروه‌های خونی تأکید کرد و استان ۶ میلیون و ۸۷۱ هزار نفری خراسان رضوی پس از تهران و فارس، سومین تولیدکننده خون در ایران محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه