English

معاون امور ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف استان اصفهان خبر داد:

صدور ۱۷۶۷ سند مالکیت برای موقوفات استان اصفهان

معاون امور ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای یک هزار و 767 موقوفه استان اصفهان سند مالکیت صادر شده است.

صدور 1767 سند مالکیت برای موقوفات استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام اصغر توسلی با بیان اینکه تاکنون  یک هزار و 767 سند مالکیت  برای موقوفات استان اصفهان دریافت شده است، ابراز داشت: می‌توان گفت 95 درصد از مصوبه صدور اسناد برای موقوفات استان محقق شده است

وی با اشاره به عملکرد 9 ماهه معاونت امور ثبتی و حقوقی اوقاف استان اصفهان اظهار داشت: باید توجه داشت که موظفی سال جاری در زمینه دریافت سند برای موقوفات استان اصفهان یک هزار و 800 مورد بوده است.

معاون امور ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین با اشاره به بروز رسانی اجاره بهای بیش از 5 هزار رقبه در استان اصفهان افزود: این رابطه استیجاری بین اوقاف و مستاجران تمدید شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر 520 پرونده حقوقی در مراکز دادگستری استان اصفهان در زمینه موقوفات در حال بررسی است، تصریح کرد: البته برخی از پرونده‌ها که اختلاف بین اوقاف و نهادهایی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی،سپاه، ورزش و جوانان و ... بوده است در حال حل و فصل است.

حجت الاسلام توسلی افزود: همچنین در سال جاری 92 درصد از آراء قضایی در خصوص موقوفات به نفع وقف بوده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی موقوفه منطقه حصه نیز ابراز داشت: این موضوع در دادگستری در حال پیگیری است، هر انچه بر عهده اوقاف بوده انجام شده است و ضروری است دیگر دستگاه‌ها برای تحقق این امر همکاری لازم را داشته باشند تا مشکل این موقوفه نیز هر چه زودتر برطرف شود.

معاون امور ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت صدور سند مالکیت برای مسجد جامع اصفهان نیز ابراز داشت: نقشه برداری مسجد انجام شده است و تنها مرحله صدور سند برای مسجد در اداره ثبت مانده است که بنا بر اعلام مسئولان اداره ثبت این امر نیز به زودی انجام می‌شود.

وی افزود: باید توجه داشت که مسجد جامع اصفهان دارای 111 هزار متر مربع مساحت است و نقشه برداری آن نیز کار بسیار سختی بوده است.

حجت الاسلام توسلی تصریح کرد: همچنین لازم به ذکر است که تاکنون برای 39 رقبه مسجد جامع اصفهان سند مالکیت صادر شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه