English

رییس اداره حفاظت محیط زیست ملایر خبر داد

دستگیری شکارچی متخلف منطقه لشکردر/سه سال حبس تعزیری حکم شکارچی

رییس اداره حفاظت محیط زیست ملایر روز یک‌شنبه با اشاره به دستگیری شکارچی متخلف در منظقه حفاظت شده لشکردر، گفت: نامبرده به تازگی به همراه یک نفر دیگر اقدام به شکار یک راس قوچ و میش آبستن دوقلو در منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر کرده بود که با اقدام به موقع و واکنش سریع محیط‌بانان منطقه دستگیر و لاشه حیوان نیز کشف و توقیف شد.

دستگیری شکارچی متخلف منطقه لشکردر/سه سال حبس تعزیری حکم شکارچی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، نجاری رییس اداره حفاظت محیط زیست ملایر روز یک‌شنبه  با اشاره به دستگیری شکارچی متخلف در لشکردر، گفت:  نامبرده به تازگی به همراه یک نفر دیگر اقدام به شکار یک راس قوچ و میش آبستن دوقلو در منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر کرده بود که با اقدام به موقع و واکنش سریع محیط‌بانان منطقه دستگیر و لاشه حیوان نیز کشف و توقیف شد.

وی افزود: شکارچی غیرمجاز یک راس قوچ و میش آبستن در منطقه حفاظت شده لشگردر با حکم دادگاه به ۱۸ ماه ممنوعیت اقامت در این شهرستان و روستای محل سکونت و همچنین پرداخت جزای نقدی و حبس تعزیری محکوم شد.

وی ضمن تاکید بر بازدارندگی احکام صادره برای شکارچیان غیرمجاز، اظهار داشت: با توجه به اینکه این شکارچی اهل و ساکن یکی از روستاهای همجوار منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر است، حکم صادره مانع از حضور وی در این منطقه برای شکار و صید غیرمجاز می شود.

وی تاکید کرد: طبق این حکم اگر متهم ممنوعیت اقامت ۱۸ ماهه را رعایت نکند، ۶ ماه دیگر به این مدت اضافه خواهد شد و در صورت تکرار، متهم به پرداخت جزای نقدی نیز محکوم خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ملایر ادامه داد: نامبرده به تازگی به همراه یک نفر دیگر اقدام به شکار یک راس قوچ و میش آبستن دوقلو در منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر کرده بود که با اقدام به موقع و واکنش سریع محیط‌بانان منطقه دستگیر و لاشه حیوان نیز کشف و توقیف شد.

به گفته نجاری، با هماهنگی دستگاه قضایی و دادستان ملایر، دستور بازرسی از منزل این شکارچی صادر و از منزل متهم بازرسی بعمل آمد که در این جریان با جمع‌آوری مستندات لازم، مشخص شد که وی یکی از شکارچیان سابقه‌دار منطقه است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: براساس حکم صادره از دستگاه قضایی، این شکارچی متخلف به واسطه شکار غیرمجاز به پرداخت جریمه ضرر و زیان وارده به حیات وحش، سه سال حبس تعزیری و همچنین ۱۸ ماه حبس تعزیری برای حمل اسلحه غیرمجاز محکوم شد.

نجاری با اشاره به ممنوعیت اقامت ۱۸ ماهه شکارچی متخلف در منطقه به عنوان مجازات تکمیلی، اظهار داشت: فرد همدست این شکارچی متخلف نیز به واسطه شکار یک سر خرگوش به پرداخت جریمه ضرر و زیان وارده به حیات وحش و ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

وی با اشاره به اینکه جریمه شکار حیوان ماده و نوزاد سه برابر گونه نر است، افزود: شکارچی متخلف برای شکار قوچ و میش آبستن دوقلو به پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه