English

حجت‌الاسلام احمد مروی:

گره گشایی از کار مردم، جلب رضایت امام رئوف (ع) و خداوند است

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: عمل احسن را ائمه اطهار(ع) درک می‌کنند و ما نمی‌توانیم عمل احسن را به درستی تشخیص دهیم و انجام عمل احسن قبل از هر چیز نیاز به معرفت دارد.

گره گشایی از کار مردم، جلب رضایت امام رئوف (ع) و خداوند است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی اظهار کرد: گره گشایی از کار مردم و رسیدگی به مشکلات آنان با نام و یاد حضرت رضا(ع) جلب رضایت آن امام رئوف و خداوند را در پی دارد.

حجت‌الاسلام مرویاین سخنان را در آئین گردهمایی خادمیاران استان کرمان بیان کرد و ادامه داد: حضرت رضا(ع) واسطه رضایت خداوند از مخلوقاتش است و جلب رضایت و خشنودی خداوند که بزرگ‌ترین سعادت انسان است از طریق حضرت رضا(ع) حاصل می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین افزود: باید محبت و توجه حضرت رضا(ع) را جلب کنیم و این جلب رضایت به ابزاری نیاز دارد و خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت ما در گرو همین جلب محبت است و یکی از راه‌های آن کاری است که شما خادمیاران در رأس برنامه‌های خود قرار داده‌اید و آن هم رسیدگی به نیازمندان و احسان جویان تحت عنوان کانون‌های خادمیاری به نام مبارک حضرت رضا(ع) است.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از کارهایی که معصومین(ع) در دوران زندگی با برکتشان لحظه‌ای از آن غفلت نمی‌کردند رسیدگی به مشکلات و گره‌گشایی از کار مردم بود، ائمه اطهار(ع) این مهم را بر هر کار مستحب دیگری ترجیح می‌دادند و سیره آنان باید برای همه ما الگو باشد.

حجت‌الاسلام مروی عنوان کرد: عمل احسن را ائمه اطهار(ع) درک می‌کنند و ما نمی‌توانیم عمل احسن را به درستی تشخیص دهیم و انجام عمل احسن قبل از هر چیز نیاز به معرفت دارد، اگر بخواهیم عمل احسن انجام دهیم، باید از معصومین(ع) و حجت‌های الهی بیاموزیم و فرا گیریم.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین اذعان کرد: با مطالعه در سیره ائمه معصومین(ع) در می‌یابیم همواره پس از انجام واجبات، رسیدگی به کار مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنان را در رئوس کارهای خود قرار می‌دادند.

وی افزود: هر کس در حد توان و قدرت از مال، آبرو، اعتبار، عقل، توان جسمی و فکری و... خود برای رفع مشکلات مردم صرف کند، این کار موجب جلب رضایت حضرت رضا(ع) می‌شود و چه بهتر که با نام و پرچم این امام انجام شود.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه یادآور شد: کار شما خادمیاران هم گره‌گشایی از کار مردم و هم ایجاد محبت امام و حجت خداوند در دل مردم است که در واقع دو ثواب محسوب می‌شود و اجر آن بی‌نهایت است.

حجت‌الاسلام مروی در خاتمه خاطرنشان کرد: خداوند به همه ما خادمان توفیق عنایت فرماید تا بتوانیم با اعمال خوب و کارهای نیکو محبت، خشنودی و رضایت حضرت رضا(ع) که رضایت خداوند متعال است را جلب کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه