English

حسین سهرابی:

رسانه‌ به عنوان دیده بان عمومی، نقش تعیین کننده‌ در زمینه کاهش تخریب سرزمین دارند

رییس اداره منابع طبیعی نیشابور بیان کرد: شهرستان نیشابور با دارا بودن بیش از ۱۵۰۰۰هکتار جنگل دستکاشت تاغ، طی دو سال گذشته، حدود ۱۰۰۰هکتار پروژه‌های بیابان‌زدایی در این شهرستان اجرا شده است.

رسانه‌ به عنوان دیده بان عمومی، نقش تعیین کننده‌ در زمینه کاهش تخریب سرزمین دارند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین سهرابی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیشابور در سخنانی اعلام کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران در مسایل مهمی همچون حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، به عنوان دیده بان عمومی بوده و نقش تعیین کننده‌ای در تنویر افکار جمعی در زمینه کاهش تخریب سرزمین و احیاء، توسعه و بهره‌برداری اصولی از این منابع دارند.

 سهرابی این سخنان را با اشاره به بازدید اصحاب رسانه این شهرستان از ایستگاه تولید بذر شهرک امام بیان کرد و ادامه داد: ایستگاه تولید بذر شهرک امام به عنوان بزرگترین ایستگاه تولید بذر شرق کشور دارای مساحتی بالغ بر ۱۰۰هکتار و دو حلقه چاه عمیق، تامین کننده تمامی بذر مورد نیاز پروژه‌های منابع طبیعی استان است.

رییس اداره منابع طبیعی نیشابور با اشاره عرصه‌های تاغزار و پروژه‌های بیابان زدایی اداره منابع طبیعی نیشابور اظهار کرد: همچنین شهرستان نیشابور با دارا بودن بیش از ۱۵۰۰۰هکتار جنگل دستکاشت تاغ، طی دو سال گذشته، حدود ۱۰۰۰هکتار پروژه‌های بیابانزدایی در این شهرستان اجرا شده و در سال جاری نیز ۳۰۰هکتار طرح دیگر در حال اجرا است.

وی همچنین تصریح کرد: وسعت عرصه‌های بیابانی شهرستان نیشابور بالغ بر ۲۲۰هزار هکتار است که حدود ۵۴ درصد آن اراضی ملی است و از این مساحت حدود ۱۶۸هزار و ۹۰۰هکتار تحت تاثیر فرسایش بادی می باشد.

رییس اداره منابع طبیعی نیشابور ادامه داد: همچنین ۱۰۰هزار و  ۸۰۰هکتار کانون فرسایش بادی است که این شرایط باعث شده، طبق آخرین بازنگری کانون‌های فرسایش بادی در سال۹۸، سالانه بیش از ۱۶۵میلیارد ریال به زیرساخت‌های شهرستان خسارت وارد شود.

 سهرابی در خاتمه متذکر شد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در کوتاه مدت، اجرای طرح های بیابان زدایی در سطح ۲۷هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان نیازمند ۴۵میلیارد ریال اعتبار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه