English

علی اکبر قارزی:

تحویل ۲۴۴ هزار تن چغندر قند به کارخانه قند جوین

رییس اداره جهاد کشاورزی جوین بیان کرد: شهرستان جوین، مستعد کشت چغندرقند، به عنوان یکی از مهمترین محصولات راهبردی است.

تحویل ۲۴۴ هزار تن چغندر قند به کارخانه قند جوین

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اکبر قارزی رییس اداره جهاد کشاورزی جوین در خبری اعلام کرد: با پایان زمان تحویل چغندر، کشاورزان این منطقه ۲۴۴ هزار تن محصول خود را تحویل کارخانه قند این شهرستان خراسان رضوی دادند.

قارزی در این خبر اضافه کرد و گفت: سطح زیر کشت چغندر قند در این شهرستان از چهار هزار و ۵۳۰ هکتار در سال گذشته به پنج هزار و ۲۰۰ هکتار در سال جاری افزایش یافته بود.

رییس اداره جهاد کشاورزی جوین همچنین تاکید کرد: شهرستان جوین، مستعد کشت چغندرقند، به عنوان یکی از مهمترین محصولات راهبردی است، که توسعه سطح زیر کشت آن علاوه بر اشتغالزایی به خودکفایی در تولید شکر و جلوگیری از خروج ارز کمک می‌کند.

وی با اشاره به میزان برداشت چغندر در سال جاری افزود: با توجه به میانگین برداشت حدود ۵۰ تن چغندر در هر هکتار، طی سال زراعی جاری ۲۶۰ هزار تن محصول چغندر در جوین تولید شد.

مهدی طلوعی‌نسب مدیر کشاورزی شرکت کشت و صنعت جوین در ادامه این خبر تصرح کرد: این محصول امسال از کشتزارهای چهار شهرستان خوشاب، جغتای، جوین و شاهرود برداشت و به کارخانه قند جوین تحویل داده شده است.

طلوعی‌نسب در ادامه اظهار کرد: عیار پایه چغندر قند ۱۶ درصد است و عیار این محصول به هر میزان از عدد پایه کمتر باشد از قیمت چغند تحویلی نیز کاسته می‌شود و میانگین عیار محصول چغندر تحویلی به کارخانه قند جوین تاکنون بالاتر از ۱۷ درصد بوده است.

مدیر کشاورزی شرکت کشت و صنعت جوین در خاتمه یادآور شد: برداشت چغندرقند از اواخر مهرماه آغاز شده بود که تا اوایل دیماه ۲۴۴ هزار تن محصول چغندر از سوی کشاورزان به کارخانه قند جوین تحویل شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه