English

حجت الاسلام احمد مروی:

مدیریت کارآمد، مدیریت بر دلها است

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: برخورد شایسته و با سعه‌صدر مسوولان با مردم موجب اقناع، رضایت و همدلی آنهاست، مدیران ابتدا باید آنچه از دستشان ساخته است برای رفع مشکل مراجعان انجام دهند.

مدیریت کارآمد، مدیریت بر دلها است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی عنوان کرد: بر برنامه‌ریزی برای بهره‌وری مناسب از زمین‌های این آستان تاکید می شود و با دعوت و همفکری با متخصصان و کارشناسان امر راهی برای ساماندهی و بهره‌وری از اراضی آستان قدس پیدا کنید تا از رهگذر زمین‌های آستان قدس برای مردم مشکلی ایجاد نشود.

حجت الاسلام مروی این سخنان را در دیدار با مدیران بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی بیان کرد و افزود: تمام اقدامات و فعالیت‌های بنیاد بهره‌وری موقوفات باید مطابق باسیاست‌های کلان آستان قدس رضوی باشد این سیاست‌ها به‌هیچ‌عنوان تشریفاتی نیست از این رو به‌طور مستمر باید تمام فعالیت‌ها به‌منظور انطباق با این سیاست‌ها رصد شود.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین تصریح کرد: تاکیدات اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) نسبت به اهمیت و جایگاه کار و تلاش است و در فعالیت‌های اقتصادی صرفاً نباید نگاه مادی داشت، کار و تلاش از منظر اسلام امری معنوی و بسیار مقدس و عبادتی بزرگ است.

وی در ادامه یادآور شد: در اسلام کار و تلاش همانند مجاهدت در راه خدا، امری ارزشمند به شمار می‌رود و آموزه‌های دینی اسلام آخرت‌گرا و بی‌توجه به دنیا نیست و بر اساس احکام اسلام ‌آبادانی آخرت بستگی به آبادانی دنیا دارد و دنیا سرمایه‌ای برای سعادت آخرت است.

حجت الاسلام مروی ادامه داد: به مدیران اقتصادی آستان قدس رضوی توصیه می شود جانشین پرور باشند و اهمیت موضوع جانشین پروری و کشف استعدادهای داخل مجموعه یک ضرورت برای ادامه سیر تکاملی و تعالی هر سازمانی است از این رو تمامی مدیران در بازه زمانی مشخص باید جانشین‌های خود را معرفی کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره بر لزوم مدیریت زمان در اجرای پروژه‌های عمرانی یادآور شد: از مسایل بسیار مهم در پروژه‌های عمرانی بهره‌برداری حداکثری از زمان در اجرای آن پروژه است، وجود زمان‌بندی و کنترل زمان و اجرای هر مرحله در موعد مقرر طبق برنامه زمان‌بندی از موضوعات بسیار مهم در کاهش هزینه ساخت و اجرای اقتصادی پروژه‌‎هاست.

تولیت آستان قدس رضوی

وی اذعان کرد: مدیران را به انجام دیدارهایی با مردم و کارکنان توصیه می کنم و مدیران باید زمان‌هایی را برای ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با مردم و کارکنان خود برای شنیدن نقطه نظرات و سخنان آنها اختصاص دهند به‌ویژه حوزه‌هایی که ارتباط بیشتری با مردم دارند.

حجت الاسلام مروی تاکید کرد: بر اهمیت ارتباط نزدیک مدیران با کارکنان تاکید می شود و مدیریت کارآمد مدیریت بر دلها است و آستان قدس رضوی دستگاه امام رئوف(ع) است لذا مدیران باید از روی مهربانی و رأفت با مردم و کارکنان برخورد کنند و به میزان توان و مقدورات برای گره‌گشایی از مشکلات آنها بکوشند.

وی تولیت آستان قدس رضوی متذکر شد: ملت ایران مردمی نجیب، مقاوم و عزتمند هستند و برخورد شایسته و با سعه‌صدر مسوولان با مردم موجب اقناع، رضایت و همدلی آنهاست، مدیران ابتدا باید آنچه از دستشان ساخته است برای رفع مشکل مراجعان انجام دهند و اگر انجام آن درخواست از توان آنها خارج بود باید با احترام و حوصله دلیل آن را برای مراجعه کننده توضیح دهند.

حجت الاسلام مروی در خاتمه خاطرنشان کرد: هم‌افزایی شرکت‎های این مجموعه برای بهبود عملکرد آنها یک ضرورت است و بنیاد بهره‌وری موقوفات باید نسبت به ایجاد زنجیره ارزش در شرکت‌ها و چابک سازی آنها اقدام کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه